کد خبر: ۸۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 14
متخصص اعصاب و روان در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- متخصص اعصاب و روان درباره تأثیر تماشای سریال و برنامه های خشن ماهواره ای و فیلم ها وسریال های دارای ریشه های خشونت واسترس درسنین مختلف هشدار داد.
دکتر سیدعلی احمدی ابهری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: بر اساس الگوهای یادگیری هر حادثه یا موردی  روی انسان اثر فراگیری دارد .حال هر چقدر که استعداد فراگیری بیشتر باشد میزان اثرگیری هم بیشتر است.

وی ادامه داد: افراد در دوران کودکی یا نوجوانی استعداد فراگیری اشان نسبت به حوادث محیطی نیز بیشتر است. بنابراین آنچه که از طریق رسانه های گروهی؛ شبکه های اجتماعی، رادیو و تلویزیون و... به طور عام رسانه های مختلف ارائه می شود به عنوان الگو بر آنان نیز تأثیرگذار است.


وی هشدار داد: حال آن که هر چقدر خشونت ها؛ رفتارهای ناهنجار و نا مناسب بیشتر باشد؛ خطرات آن در افرادی که از این اتفاقات فراگیری می کنند نیز بیشتر است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران  ادامه داد: گروه بعد از کودکان و نوجوانان؛ جوانان دارای انرژی بالا، احساس ها و نیازهای جسمی و روانی بیشتری هستند که تماشای سریال ها و برنامه های خشن نیز روی آنها منجر به بروز اثرات مخرب می شود.

وی همچنین افزود: حال آن که ما در پی رفتارهای ضد اجتماعی یا خشن  که در فضای خانواده و جامعه نقش منفی ایجاد می کنند شاهد برخی تبعات بد خواهیم بود.

احمدی ابهری در ادامه اظهار کرد: این تبعات شامل تمام رفتارهای ضد اجتماعی است که می تواند به صورت ضرر و صدمه زدن جانی، مادی و حیثیتی بر دیگر افراد جامعه حتی خانواده؛ دوستان؛ همسالان و... نیز باشد.

به گفته این روانپزشک در پی تماشای سریال های خشن افزایش ناهنجاری های اجتماعی مشاهده می شود و بخش عمده آن ناشی از یادگیری های منفی است که از فضاهای رسانه ای و اجتماعی به جوانان و افراد جوان ما نیز تحمیل می شود بنابراین عدم تماشای چنین برنامه هایی از بروز آسیب ها و تبعات اجتماعی نیز جلوگیری می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: