کد خبر: ۸۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 18
عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران شیوع سرطان های پروستات وبیضه را درایران به نسبت اروپا کمتروبه نسبت شرق آسیا بالاتر دانست.
 دکتر عباس بصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: حال آن که سرطان پروستات در ایران نسبت به کشورهای غربی کمتر و نسبت به کشورهای شرق آسیا بالاتر است.سرطان بیضه نیز درایران نسبت به کشورهای اروپایی، اسکاندیناوی و امریکا پائین تر و نسبت به کشورهای جنوب شرق آسیا بالاتراست.

متخصص کلیه و مجاری ادرار خاطرنشان کرد: در مورد سرطان مثانه و کلیه تفاوت آماری  قابل توجهی نیست؛ بیماری های دیگر هم مربوط به وضعیت کاری و شغلی است و در مورد آن با توجه به در ارتباط بودن با وضعیت شغلی افراد نمی توان قضاوت کرد.

وی کم تحرکی را یکی از عوامل ایجاد سنگ کلیه دانست و افزود: یعنی احتمال خطر ابتلا به این بیماری در افرادی که دارای شغل های ثابت و کم تحرک اند بیشتر است.

بصیری اظهارکرد: بروز سنگ کلیه در مورد تغذیه هم نقش موثری دارد. برای نمونه در تولید سنگ کلیه میزان مصرف نمک بسیار موثر است؛ حال هر چقدر مواد فیبری و مایعات بیشتر و نمک کمتر مصرف شوند ریسک ابتلا به این بیماری نیز کمتر می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: