کد خبر: ۸۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 18
عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: حضور نخبگان و چهره های برجسته جامعه پزشکی در شواری عالی موجب استحکام نظریات این شورا شده و بدون تردید تأثیرگذاری نظام پزشکی را در تصمیمات متخذه توسط مدیران حوزه سلامت نیز چندبرابرخواهد کرد.
دکتر محمدرضا خردمند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: دو شغله بودن برخی از اعضای شورای عالی نظام پزشکی امری اجتناب ناپذیر است چرا که در هر دوره تعدادی انتخاب می شوند که امکان دارد دارای سمت های دولتی نیز باشند.

وی خاطرنشان کرد: اما این که آیا تصدی یک سمت به خصوص باعث می شود که آنها دچار ملاحظات  خاصی در ایفای وظیفه خود به عنوان عضو شورای عالی شند یا نه باید گفت این امر به خود اعضای شورای عالی نیز باز می گردد.

وی ادامه داد: حال زمانی که افراد نامزد عضویت در شورای عالی می شوند لازم است که دفاع از حقوق صنفی جامعه پزشکی را در اولویت قرار دهند و از موقعیت اداری خویش به منظور صیانت از حقوق گروه پزشکی نیز بهره بجویند.


خردمند اظهارکرد: شورای عالی نظام پزشکی به عنوان مهم ترین و بالاترین مرجع تصمیم گیری در نظام پزشکی باید از جایگاه کارشناسی به رصد تحولات حوزه سلامت بپردازد .همچنین ضمن علت یابی زمینه بروز مشکلات در این حوزه ،پیشنهادات مبتنی بر مستندات علمی خود را به منظور ارتقاء سلامت ایرانیان به دست اندرکاران نیز ارائه نمایند.

به گفته عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور،حضور نخبگان و چهره های برجسته جامعه پزشکی در شواری عالی موجب استحکام نظریات این شورا شده و بدون تردید تأثیرگذاری نظام پزشکی را در تصمیمات اتخاذ شده  توسط مدیران حوزه سلامت نیز چندبرابرخواهد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: