کد خبر: ۸۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 13
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان انتقال خون از برگزاری کنگره بین المللی طب انتقال خون طی روز های 24 تا 26 آذر ماه جاری در تهران خبر داد.

 به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر پورفتح الله روز یکشنبه در نشست خبری سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون افزود: مهم ترین چالش های جهانی طب انتقال خون بر استفاده مبتنی بر شواهد از خون، محصولات خونی و داروهای مشتق از پلاسما متمرکز است که قرار است یا چالش ها در کنگره یاد شده بررسی شود.
پورفتح الله خاطرنشان کرد: پژوهش ها حاکی از آن است که استفاده غیرمنطقی از خون و فرآورده های آن و داروهای مشتق از آن از مهم ترین دغدغه های سیستم های بهداشتی در سراسر جهان است؛ بر همین اساس، استراتژی سازمان جهانی بهداشت نیز بر اهمیت نیاز به کاهش تجویز غیرضروری خون و فرآورده های آن و داروهای مشتق از پلاسما، استفاده بالینی صحیح از خون و جایگزین های آن و نیز مدیریت مصرف و تجویز محافظه کارانه در این حیطه تاکید ویژه ای دارد.
رئیس سومین کنگره بین المللی طب انتقال خون تصریح کرد: سعی کرده ایم در کنگره امسال برنامه علمی جامعی را طراحی کنیم تا نیازهای طیف وسیعی از افرادی که در این حیطه مشغول به کارند از جمله پرستاران، جراحان، متخصصان هماتولوژی و سایر رشته های بالینی و کارکنان مراکز انتقال خون و آزمایشگاه ها را پاسخگو باشیم.
برچسب ها: طب ، انتقال خون ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: