کد خبر: ۸۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 13
عضو شورای عالی نظام پرستاری:
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>عضو شورای عالی نظام پرستاری، از شیوه جذب پرستاران در بیمارستان های کشور انتقاد کرد و گفت: انگیزه های خدمت پرستاری در حال کم رنگ شدن است.
به گزارش شفاآنلاین : حسین پوپ در رابطه با مشکلات جامعه پرستاری تاکید کرد: قطعا تمامی بیمارستان ها و دانشگاه ها با کمبود پرستار مواجه هستند اما شیوه جذب فعلی استخدام این افراد اشتباه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرستاران به صورت شرکتی، دانشجویی، رسمی و... جذب می شوند، گفت: نحوه برخورد با هر کدام از اینها متفاوت است و فرآیند جذب پرستار باید تغییر پیدا کند و به سمت استخدام هایی برویم که برای پرستاران امنیت شغلی و ثبات و دوام داشته باشد.

پوپ با تاکید بر اینکه در شیوه جذب پرستار نباید تنوع وجود داشته باشد، اظهار داشت: شیوه های مختلف جذب باعث سردرگمی پرستاران و مسئولان می شود.

وی در مورد کارانه و تفاوت دریافتی های پرستاران و پرسنل بیمارستان ها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دریافتی های نه تنها پرستاران بلکه پرسنل درمانی متفاوت است و این تفاوت ها ناعادلانه است، در حالی که در کشورهای دیگر اینگونه تفاوت ها مشاهده نمی شود. متاسفانه تفاوت فاحش بین حقوق پرستاران و سایر پرسنل مشاهده می شود که این موضوع باعث بی‌انگیزگی آنها خواهد شد بطوریکه انگیزه کار از پرستاران گرفته خواهد شد.

به گفته عضو شورای عالی نظام پرستاری، پرسنل مراکز درمانی و بیمارستان ها همانند زنجیر به هم متصل هستند و اگر در هر قسمتی کار دچار مشکل شود، به ضرر خدماتی است که برای بیماران انجام خواهد شد. به همین دلیل باید تمامی پرداختی ها و دستمزدها به صورت عادلانه باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ردیف های جذب کمک ‌بهیار حذف شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمک ‌بهیار جذب نمی شود و همین موضوع باعث شده خدماتی که کمک بهیار انجام می داد، به گردن پرستاران بیفتد که قطعا باعث نارضایتی پرستاران و بیماران خواهد بود و از سوی دیگر نیز برخی از وظایف پزشکان نیز بر عهده پرستاران است که این موضوع هم باعث اعتراض شده است.

پوپ گفت: بازنگری در شرح وظایف پرستاران و پرسنل باید بر اساس چارچوب مشخص صورت گیرد تا باعث کاهش مشکلات جامعه پرستاری شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: