کد خبر: ۸۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 13
عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران گفت: طرح تحول نظام سلامت بدون شک توانسته خدمات بیشتری در اختیار مردم قرار دهد اما 80درصد سلامت مردم عواملی است که دست وزارت بهداشت نیست.
دکتر عباس بصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: حال آن که این عوامل امور صنایع؛آلودگی هوا؛ آلودگی آب، وضعیت ترافیک؛ نظارت بر مواد غذایی و درگیری های عصبی است که به وزارت بهداشت مربوط نیست.

وی ادامه داد: عوامل بیماری زا باید کنترل و در شواری عالی سلامت نیز دیده شوند و از مشاغل مضر ممانعت به عمل آید.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت زوایایی دارد که باید با دقت بیشتری دیده و بازبینی شود و هزینه ها در آن نیز کاهش یابند و سرویس دهی در مراکز تخصصی انجام شود؛ متأسفانه این مسائل در طرح تحول دیده نشده که در بندهای بعدی نیز باید اصلاح شوند.

وی همچنین افزود: بعد از طرح تحول نظام سلامت ارائه خدمات در بخش های دولتی سهل شده؛ تمایل همکاران پزشک و پرستار برای ارائه خدمات نیز بیشتر است، همه این موارد منوط به ادامه این طرح است که باید اعتبارات مربوط به آن نیز تأمین شود.

بصیری خاطرنشان کرد: بعضأ تجهیزات پزشکی قابل ملاحظه ای از خارج کشور با نرخ های بالا وارد می شوند که فعال شدن تولید داخلی با کیفیت را می طلبد که در صورت انجام این کارها مقدار زیادی از هزینه های درمان صرف تجهیزات و وسایل می شود که هزینه های ثابت درمان هستند؛ در چنین صورتی و رعایت این نکات طرح خوبی است اما اگر این زوایا دیده نشود نیز امکان دارد در آینده با چالش هایی مواجه شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: