کد خبر: ۸۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 09
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تقویت سامانه مراقبت های بهداشتی، پایش آنفلوآنزا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امسال نسبت به سال گذشته فعال تر و بهتر بوده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مسعود پزشکیان که روز چهارشنبه به منظور بررسی وضعیت بیماری انفلوانزا در سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده است، اظهار داشت: تخصیص اعتبارات مصوب مجلس شورای اسلامی به مناطق محروم اقدام مهمی در زمینه ارتقای زیرساخت های خدمات رسانی بهداشتی و درمانی در این نقاط است.
وی ادامه داد: این اقدام علاوه بر ارتقای سلامت، در فرهنگ سازی مسائل مرتبط با مراقبت های بهداشتی و پیشگیری از ابتلاء به بیماری ها نقش قابل توجهی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: خدمت به مردم مناطق محروم باید در اولویت نخست خدمات رسانی قرار گیرد.
شهرستان های زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان قرار دارند.
دکتر مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر سلیمان عباسی نماینده مردم گنبد کاووس و دکتر حلیمه عالی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی به زاهدان سفر کردند.
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم اکنون در حال بازدید از بیمارستان های شهرستان زاهدان هستند.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: آنفلوآنزا H1N1 (اچ. وان. ان .وان) در سیستان و بلوچستان تحت کنترل است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
دکتر محمودرضا میری با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما شاهد افزایش بروز بیماری آنفلوانزا هستیم اظهار داشت: وضعیت سیستان و بلوچستان از نظر بیماری آنفلوآنزا H1N1 خوب است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: