کد خبر: ۸۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 09
شفا آنلاین>سلامت>ترک ورزش به یکباره سبب بسیاری از عواقب عجیب می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین ،دکتر محمود معتمدی استاد جراحی و ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ترک ورزش که به دلایل مختلفی از جمله جابجایی بر عمل زندگی، بارداری، تحصیل، امتحانات و یا حتی بی‌حوصلگی و بی‌انگیزگی رخ می‌دهد. می‌تواند عواقب بدی بر روی سلامت فرد بگذارد.

وی ادامه داد: در سنین پایین فرد پرشور، انرژی بالا و مقاوم در برابر بسیاری از بیماری‌ها است که با گذر زمان فرد دیگر آن توانایی‌های لازم را ندارد. بنابراین می‌توان با ورزش کردن به صورت پیوسته اما آهسته از خیلی بیماری‌ها همچون بیماری‌های قلبی، مغزی، دیابت، کلیوی و عروقی در امان بود. 

معتمدی بیان کرد: اگر فردی به یک باره ورزش کردن را ترک کند زودتر از حد معمول به انواع و اقسام بیماری‌های مختلف دچار می‌شود بنابراین با انجام ورزش به صورت مداوم اما با زمان‌بندی‌های کم می‌توان علاوه بر نشاط به سلامتی هم دست یافت.

وی در خصوص ورزش در دوران بارداری اظهار کرد: این بانوان می‌توانند بعد از پایان حاملگی خود ابتدا از ورزش‌های سبک و بعد ورزش‌های سنگین بپردازند.

این متخصص ارتوپدی خاطرنشان کرد: افراد با برنامه‌ریزی و هماهنگی با مربی ورزش می‌توانند  ابتدا به تدریج ورزش و بعد دوباره فعالیت‌های ورزشی سنگین خود را آغاز کنند.yjc
برچسب ها: ارتوپدی ، سلامت ، تحصیل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: