کد خبر: ۸۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 08
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان غذا و دارو گفت: 90 درصد مردم کشورمان چای خارجی اسانس دار می نوشند و کمتر از چای طبیعی و ارگانیک ایرانی استفاده می کنند.

به گزارش شفا آنلاین، رسول دیناروند روز سه شنبه در حاشیه همایش تجلیل از سه دهه مدیریت جهادی در عرصه تولید و خدمات حوزه سلامت کشور در جمع خبرنگاران افزود: چای خارجی، اسانس دارد و مردم چای معمولی ایرانی را دوست ندارند درحالی که براساس منابع پزشکی، چای ارگانیک ایرانی ارزش زیادی دارد.
معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: چای های خارجی مجوز دار، مشکلی از نظر سلامتی ندارند ؛ این چای ها از مزرعه تا بسته بندی و توزیع کنترل می شوند.
وی در عین حال تاکید کرد که اجازه واردات چای های بسته بندی شده به کشور داده نمی شود و چای های خارجی، داخل کشور، بسته بندی می شوند.
دیناروند درباره اسانس و رنگ چای های خارجی هم گفت: اسانس و رنگ چای های خارجی، غیرمجاز نیست و همچون نمک که مصرفش غیر مجاز نیست ، این اسانس ها ورنگ هم باید در مصرف کنترل شوند.
رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سئوال که خودش چه نوع چای مصرف می کند، چنین پاسخ داد: من و همسرم هر دو داروساز هستیم و فرمولاسیونی از چای ایرانی و خارجی تهیه کرده ایم و مصرف می کنیم ؛ چای ما در حقیقت چای فرآوری شده است.
دیناروند در بخش دیگری از سخنانش به بازار دارویی کشور اشاره کرد و گفت: بازار دارویی شرکت های دانش بنیان امسال از مرز یک هزار میلیارد دلار عبور کرده است.
دیناروند افزود: صادرات دارو در سال گذشته حتی به 200 میلیون دلار هم نرسید اما واردات دارویی ما یک میلیارد دلار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در مدیریت مصرف دارویی ، پیش نویس هایی آماده شده است که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.
همایش تجلیل از سه دهه مدیریت جهادی در عرصه تولید و خدمات حوزه سلامت کشور در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزارشد.ایرنا
برچسب ها: همایش ، سلامت ، چای
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: