کد خبر: ۸۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 12
پدر پیوند قلب ایران درگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین:
شفاآنلاین :راحله صدرنیا-خبر نگار/پدرپیوند قلب ایران گفت :طرح تحول سلامت بهترين و مفيد ترين گامی بوده كه تا به امروز براي حوزه سلامت وبيماران در كشور برداشته شده است.
دكترمحمد حسین ماندگاردرگفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین ضمن اعلام اين مطلب گفت: طی سالهای گذشته بيماران زيادي  را ديده ام كه به علت مشكلات مالي هرگز امكان درمان نداشته ویا بامشکلات فراوان روبروبوده اند. اما همزمان با شروع طرح تحول سلامت بسياري از اين قبیل بيماران به رايگان تحت درمان قرار گرفته اند. پس این اتقاق برای مردم نیازمند و کم توان مایه دلگرمی و امیدواری بسیار عمیق بوده است.


عضو ثابت و رسمی جراحان قفسه سینه امریکا و اروپا در ادامه گفت: نكته مهم در اين طرح ادامه پيدا كردن آن است كه مهمترين شرط آن نيزتامین مسايل مالي است. البته معتقدم  پزشكان و كادر درماني هم نبايد به دليل اينكه وسايل و تجهيزات پزشکی به وفور و رايگان در اختيارشان قرار مي گيرد اسراف كنند.

ماندگار تصریح کرد: چرا كه در اين صورت  ديگر دولت از عهده تامين بودجه های بسیار سنگین اين طرح بر نمي آيد.این درحالی است که متاسفانه گاهی مواقع شاهد بوده ايم كه برخي پزشكان در استفاده از اين تجهيزات گران قيمت زياده روي كرده اند .چرا كه فكر مي كنند چون رايگان است پس اشكالي ندارد که  بيش از حد مصرف شود.اما معتقدم بايد دقت كنيم كه با رفتار هاي اشتباه مانعي بر سر راه ادامه اجراي طرح  ايجاد نكنيم.


دكتر ماندگار در ادامه وجود برخي حاشيه سازي ها و مانع تراشي ها در اجراي طرح تحول نظام سلامت را امري عادي دانست و گفت: در كشور ما متاسفانه ايراد گرفتن و بزرگ نمايي نواقص امري عادي شده است. حاشيه  نه تنها براي وزيربهداشت بلكه براي وكيل و ... هم درست مي كنند.البته معتقدم اگر انتقاد سازنده باشد خيلي هم خوب است اما نه براي تخريب .


 وی تصریح کرد :چرا بايد در مورد طرحي كه صد در صد به نفع بيماران به خصوص در بخش دولتي است سنگ اندازي شود و از ادامه آن جلوگيري بعمل آید؟بدون شک مغبون اصلی این رفتارها مردم خواهند بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
از دکتر سئوال کنید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
0
1
سلام
از آقای دکتر ماندگار که لقب پدر پیوند قلب ایران بهش دادید درباره زیرمیزی ها هم بپرسید ....
آمار دقیقش هم در سازمان نظام پزشکی مجود هست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: