کد خبر: ۸۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 06
شفا آنلاین>سلامت>گزارشات حاکی از آن است که 242 مورد مشکوک به آنفلوآنزا بررسی شده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص آخرین آمارها از آنفلوآنزای نوع A بیان کرد: تا به امروز 242 مورد مشکوک بررسی شده است، 113 نفر از این افراد بستری شده بودند. البته این بستری‌ها چند ساعته و موقتی بوده است و پس از آن ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان تنها 10 مورد مثبت تأیید شده آنفلوآنزای نوع A داریم همچنین 6 مرگ مشکوک گزارش شده بود، که 3 مورد از آن پس از بررسی تأیید شد 2 نفر از آنها بر اثر آنفلوآنزای H1N1 و یک نفر بر اثر ‌آنفلوآنزآی نوع B فوت کرده است.

طباطبایی با اشاره به این که آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است، عنوان کرد: ویروس‌ها با گذر زمان دچار تغییر می‌شوند که در این صورت ممکن است در برخی گروه‌های خاص منجر به تشدید بیماری و حتی مرگ و میر شود.

وی ادامه داد: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند سرطان، دیابت، نارسایی کلیه دارند و یا باردار هستند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. چنان که دو نفر از افراد فوت شده باردار بوده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مورد راه‌های جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا اظهار کرد: مهمترین مسئله آموزش راه‌های پیشگیری از انتقال ویروس است این آموزش در مدارس می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. رعایت نکاتی مانند پوشاندن دهان و بینی، دوری از افراد مبتلا و روبوسی و دست دادن می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به این بیماری مؤثر واقع شود.

وی تأکید کرد: بیمارستان‌ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و همچنین داروها و امکانات مورد نیاز را دارا هستند. خوشبختانه مشکلی در پذیرش بیماران و درمان آن ها نداریم.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: