کد خبر: ۸۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 05
شفا آنلاین>سلامت>یائسگی دوره‌ای از تغییرات هورمونی زنانه است که در این دوره عملکرد تخمدان‌ها به پایان می‌رسد و سطح ترشح هورمون‌ها کاهش می‌یابد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر کاشانیان متخصص زنان در خصوص دوران یائسگی گفت: معمولاً در سن 45 تا 55 سالگی عملکرد تخمدان‌ها به پایان می‌رسد و همچنین سطح ترشح هورمون‌های زنانه نیز کاهش می‌یابد که فرد پس از آن دوره‌های قاعدگی ندارد. پس از این دوره بدن خانم‌ها تا حدی افت می‌کند ولی با رژیم غذایی مناسب و توصیه‌های دیگر این میزان تا حدی کاهش می‌یابد.

وی در خصوص تغییرات ظاهری این دوران تصریح کرد: اولین تغییرات بارز در تغییر رنگ پوست و خشکی پوست دیده می‌شود که با مصرف کرم‌های مرطوب کننده و دوش آب گرم می‌توان از خشکی آن جلوگیری کرد چرا که در این دوران باید بیشتر غده‌های چربی زیر پوست را تحریک کرد تا عملکرد آن بهبود یابد.

موسوی در ادامه تصریح کرد: تغییرات دیگر را نیز می‌توان در افزایش ناگهانی وزن مشاهده کرد که برای کنترل آن فرد باید میزان کالری دریافتی را کاهش دهد چرا که پس از آن میزان انرژی بدن کم می‌شود.

وی رژیم غذایی مناسب را راهی در کنترل این مسأله دانست و افزود:  عدم کنترل اضافه وزن می‌تواند مشکلاتی هم چون بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش فشارخون و کاهش عملکرد بدن را به دنبال داشته باشد.

این متخصص زنان با اشاره به مواد غذایی ضروری این دوران اذعان کرد: لبینات از جمله خوراکی‌هایی هستند که باید بیشتر مصرف شود تا از مشکلات پوکی استخوان جلوگیری کند. همچنین مصرف ویتامین D نیز برای جذب کلسیم را بسیار ضروری دانست. موسوی مصرف امگا 3 و ویتامین‌های E را برای سلامت قلب و عروق ضروری دانست. همچنین مصرف آن برای تنظیم هورمون‌های زنانه نیز بسیار مؤثر  است.

وی خاطرنشان کرد: افت بدن پس از یائسگی طبیعی است و افراد با مراجعه به پزشک می‌توانند با رژیم غذایی مناسب و دیگر عوامل این میزان را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: