کد خبر: ۸۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 02
شفاآنلاین :اجتماعی >عمومی >سخنگوی اورژانس کشور با تشریح جزئیات سانحه سقوط مینی بوس در جاده هراز گفت: در این سانحه از 19سرنشین مینی بوس، پنج نفر کشته و هفت نفر مصدوم شدند؛ همچنین هفت نفر دیگر به رودخانه افتاده اند که جست وجو برای پیدا کردن آنان ادامه دارد.

به گزارش شفاآنلاین ؛مجتبی خالدی، درباره سانحه سقوط مینی بوس در جاده هراز گفت: این سانحه ساعت 13 و 40 دقیقه امروز در جاده هراز نزدیکی پل وانا رخ داد. در این سانحه از 19سرنشین مینی بوس، پنج نفر کشته و هفت نفر مصدوم شدند؛ همچنین هفت نفر دیگر به رودخانه افتاده اند که با همکاری نیروهای هلال احمر، جست وجو برای پیدا کردن آنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: گفته می شود این مینی بوس حامل زائرانی بوده است که از عراق برمی گشتند و با توجه به فاصله عمیق دره تا جاده، امدادرسانی به مفقودان این سانحه به سختی در حال انجام است.
سخنگوی اورژانس افزود: با توجه به آماده باش نیروهای اورژانس و هلال احمر در سراسر کشور برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان در حوادث کشور از جمله این سانحه، نگرانی وجود ندارد و هفت نفر مصدوم این حادثه نیز به بیمارستان ارجاع شدند.

** نگرانی از بروز بیماری های تنفسی در بین زائران اربعین
خالدی درباره وضعیت زائران ایرانی که برای مراسم اربعین به عراق رفته اند نیز گفت: بازگشت زائران شروع شده و امکانات لازم برای خدمت رسانی به زائران فراهم است؛ تنها نگرانی وزارت بهداشت این است که به علت سرما و بارندگی روزهای اخیر، ممکن است شاهد بروز مواردی از بیماری های تنفسی در بین زائران باشیم که امیدواریم با اسکان به موقع آنها، این موارد به حداقل ممکن برسد.
سخنگوی اورژانس کشور افزود: زائران هنگام بازگشت به کشور در صورت بروز هرگونه مشکل برای دریافت دارو و مراقبت های اولیه، به پایگاه های اورژانس یا هلال احمر مراجعه کنند یا با شماره 115 تماس بگیرند.
وی گفت: با توجه به ترافیک و ازدحام جمعیت در مسیر بازگشت از مرز مهران در استان ایلام، از زائران می خواهیم که برای بازگشت عجله نکنند و برای بازماندن مسیر تردد آمبولانس ها و خودروها همکاری کنند تا خودروهای امدادی بعد از ماموریت به سرعت به محل استقرار خود بازگردند.
خالدی افزود: با وجود شمار عظیم جمعیت زائر، میزان بستری مصدومان حوادث اربعین بسیار کم است؛ تنها نگرانی ما، ترافیک و ازدحام جمعیت در ایلام و برودت هواست.

** امداد و درمان 46 هزار زائر
وی گفت: از 10 روز پیش تاکنون به 46 هزار زائر اربعین خدمات امدادی و درمانی ارائه شده است و امکانات درمانی لازم اعم از پزشک، متخصص و پرستار مورد نیاز وجود دارد؛ ضمن اینکه با عبور از مناطق مرزی و ورود به شهرهای بزرگ آبادان، اهواز و ایلام، خدمات بیمارستانی بهتری نیز ارائه می شود.
خالدی افزود: در حال حاضر شرایط جوی و بارندگی اجازه فعالیت بالگرد را برای خدمت رسانی به زائران نمی دهد و امیدواریم با بهبود شرایط جوی بتوانیم مصدومان احتمالی را به موقع به مراکز درمانی اعزام کنیم.
وی همچنین از استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در خاک عراق برای رسیدگی سریعتر به مصدومان احتمالی حوادث ترافیکی خبر داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: