کد خبر: ۸۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015December 02
شفا آنلاین>سلامت>در حقيقت معضل لوكس قلمداد شدن بيماريها و درمانهاى دندانپزشكى، تعبيرى است كه از سوى صنعت بيمه در ايران رواج يافته و با مبانى خود بيمه هاى درمانى و تعاريف آنها از بيماريها متناقض است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر نوید ناصری رئیس دانشکده دندانپزشکی آزاد شیراز با اشاره به اینکه متوليان نظام سلامت از يكسو و مسئولين صنعت بيمه كشور از سوى ديگر نسبت به سلامت دهان و دندان به عنوان بخش مهمى از سلامت انسان بى توجه يا كم توجهند ؛ اظهار داشت :ديد بسته مسئولين نظام سلامت نسبت به مقوله بهداشت دهان و دندان و سلامت آن، يا نگاه درمان محورى محض نسبت به اين بخش مهم از بدن انسان، تا بدانجا رفته است كه بيمه هاى پايه بیشتر انگيزه از دست دادن دندان را به بيمه شدگان خود مى دهند تا انگيزه حفظ و نگهدارى دندانهاى ناسالم.

وی افزود : توجيهات پرهزينه بودن خدمات دندانپزشكى و ضرر رسانى اين خدمات براى بيمه هاى پايه، عاملى براى زير بار مسئوليت نرفتن بيمه هاى پايه به بهانه واهى لوكس بودن اكثر خدمات دندانپزشكى شده است.

به گفته وی در تعريف لوكس بودن درمان بايد تأكيد كرد، درمانى لوكس محسوب مى شود كه انجام ندادن آن درمان باعث ايجاد و تشديد مشكل، آسيب، تخريب بافتى و نقص عضو يا معلوليت فيزيكى نشده و در كل خطرى از سوى بيمارى، بيمار را تهديد نكند.

 وی ادامه داد :با اين تعريف اكثر قريب به اتفاق مشكلات دهان و دندان يا همان مشكلات دندانپزشكى، لوكس به حساب نيامده و فقط در مورد جزئى بسيار اندك از درمانهاى زيبايى مى توان این صفت را به کار برد.

 رئیس دانشکده دندانپزشکی آزاد شیراز تاکید کرد :در حقيقت معضل لوكس قلمداد شدن بيماريها و درمانهاى دندانپزشكى، تعبيرى است كه از سوى صنعت بيمه در ايران رواج يافته و با مبانى خود بيمه هاى درمانى و تعاريف آنها از بيماريها متناقض است.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها تنها هزینه‌های ناشی از آنچه که به عنوان بیماری تعریف می‌شود را متقبل می‌شوند ؛ گفت : این تعریف در بیمه‌نامه‌ها با چارچوبى خاص و تعيين استثنائات مختلفى مشخص مى شود كه جزء پربحث ترين موضوعات بيمه اى و در عين حال راهى براى شانه خالى كردن صنعت بيمه بوده و در حقيقت جزء همان محدوده اى است كه سازمانهاى بيمه گر مسئوليت خود را در قبال پرداخت هزينه هاى آنها انكار مى كنند. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: