کد خبر: ۸۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 29
رئیس انجمن مدیریت اقتصاد داروی کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن مدیریت اقتصاد داروی کشور درباره مشکلات نقدینگی داروسازان داخلی گفت:مسولان باید بدانند شرکت های داروسازی کشور سالانه درحدود 13میلیارد دلارصرفه جویی ارزی برای کشوردارند اما متاسفانه با مشکلات بسیار جدی در زمینه نقدینگی روبرو هستند.
دکتر مهدی محمدزاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب افزود: اگر مشکلات نقدینگی شرکت های تولید داروسازی حل نشود هزینه های هنگفتی بر دوش دولت وملت تحمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که مشکل نقدینگی همه جا وجود دارد، بنابراین شرکت های داروسازی نمی توانند وجوه ناشی از فروش اجناس را به راحتی بگیرند.

وی ادامه داد: یعنی باید مواد اولیه را با چک های دو ماهه یا نقد بخرند و کالایشان را یک ساله یا 9 ماهه بفروشند حال آن که این امر باعث شده تا داروسازان با مشکلات جدی نقدینگی روبروشوند.


وی خاطرنشان کرد: بانک ها هم با سود 27 یا 28درصد به شرکت های دارویی داخلی وام می دهند در حالی که این روند به هیچ عنوان حمایت از تولید داخل نیست؛

 دکتر محمدزاده تصریح کرد:اگر شرکت های داروسازی تعطیل شوند نیاز دارویی کشور 13میلیارد دلار برآورد می شود .یعنی اگر بخواهیم داروهای مصرفی در داخل را وارد کنیم دولت باید سالانه 13میلیارد دلار پرداخت کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: این در حالیست که شرکت های داروسازی تنها با 3 میلیارد دلار داروهای مورد نیاز کشوررا تولید می کنند. یعنی به خاطروجود شرکت های تولید داروسازی، دولت 10 میلیاردلارنیز صرف جویی می کند.

وی در پایان هشدار داد: بنابراین اگر مشکل نقدینگی شرکت ها حل نشود هزینه های زیادی بر دولت و درنهایت ملت تحمیل می شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: