کد خبر: ۸۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 28
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو گفت: برای تهیه فراورده های گوشتی بجای خمیر مرغ باید از گوشت مرغ استفاده شود.

به گزارش شفا آنلاین،حسین رستگار با اشاره به اینکه استفاده از خمیرمرغ ممنوع بود، افزود: اما هنوز برای مصرف آن توافقی بین سه ارگان استاندارد، وزارت بهداشت و دامپزشکی صورت نگرفته است.
وی تاکید کرد: این سه ارگان هنوز درخصوص استفاده از خمیرمرغ در فراورده های گوشتی به جمع بندی نرسیده اند اما فعلا بجای خمیرمرغ در این فراورده ها باید از گوشت مرغ استفاده شود.
اختلاف نظردراستفاده ازخمیرمرغ در فرآورده های غذایی بین سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی باعث شد مسوولان سازمان غذا و دارو در ماه های ابتدایی امسال اعلام کنند که خمیرمرغ اجازه ورود به محصولات غذایی را ندارد اما همواره تخلفاتی در این زمینه وجود داشته است و سازمان غذا و دارو خواستار اصلاحاتی در این فراورده غذایی شدند اما مسوولان دامپزشکی در آن زمان معتقد بودند که اقدامات قانونی، علمی و بهداشتی درباره تولید خمیر مرغ اعمال می شود و حتی استانداردهای آن فراتر از استانداردهای اتحادیه اروپا است.
همچنین مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور طی چند روز گذشته از صدور موافقت اصولی تولید خمیر مرغ های پایان دوره خبر داد تا با آن برای تولید خمیرمرغ، امحا و احشا داخلی مرغ تخلیه و کل کالبد از جمله گوشت و استخوان به خمیر مرغ تبدیل می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: