کد خبر: ۸۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 27
شفا آنلاین>سلامت>دکتر دنده بر به زائرین اربعین حسینی توصیه کرد حتما داروهای مصرفی به ویژه اقلام دارویی خاص را همراه داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر ولید دنده بر رییس بیمارستان خیریه حضرت صدیقه طاهره (س)،  مهم ترین توصیه های پزشکی ویژه پیاده روی اربعین حسینی را تشریح کرد.

 

استفاده از ماسک

به تعداد روزهایی که قرار است در سفر باشید ماسک تهیه کرده و همراه داشته باشید. هر روز از یک ماسک استفاده کنید.

 

همراه داشتن داروهای مصرفی و نسخه داروها

اگر بیماری دارید و از داروی خاصی استفاده می‌کنید حتما داروهای مصرفی را دو برابر مقدار مصرف روزهایی که در سفر هستید به همراه نسخه دارو همراه ببرید. همراه داشتن داروهایی که جنبه درمان روانپزشکی، کنترل سرع، فشار خون، بیماری‌قلبی و قند را دارند بسیار ضروری است و به هیچ وجه نباید مصرف این داروها قطع و یا خودسرانه کم یا زیاد شود.

 

همراه داشتن زاپاس وسایل توانبخشی

اگر از عینک، سمعک و هر وسیله کمک توانبخشی استفاده می کنید، یک زاپاس همراه خود داشته باشید ،چرا که ممکن است به دلیل شکسته و یا گم شدن عینک، سمعک و ... دچار مشکل جدی شوید، همچنین چفیه برای پوشاندن سر و صورت و کلاه و چتر همراه ببرید.

 

همراه داشتن ویتامین « آ+د»

زائران بهتر است شب‌ها در محل پاشنه پا از پماد ویتامین «آ+د» استفاده کنند و اگر امکان دارد شب پاها را 20 تا 30 سانتیمتر بالاتر نگه‌دارند. همچنین زائران باید توجه داشته باشند که در عراق ویتامین «آ+د» نیست و مردم از وازلین استفاده می‌کنند. به همین دلیل بهتر است این پماد را همراه داشته باشند. در مسیر نیز که هوا سرد و یا آفتابی است و دست و صورت در معرض باد و آفتاب قرار دارد می‌توانند از این کرم برای دست و صورت و لب های خود استفاده کنند.

 

مراقب عرق سوز شدن باشید

بیشتر زائران به ویژه افرادی که اضافه وزن دارند طی پیاده روی در روزهای گرم عراق دچار عرق سوز شدن بدن می شوند. برای پیشگیری از این مسأله می توانید کرم «زینک‌اکساید» یا «کالاندولا» یا «پودر تالک» همراه داشته باشید. همچنین لباس زیر خود را به صورت روزانه تعویض کنید.

 

 همراه داشتن قرص‌های ضروری

قرص‌هایی از قبیل قرص سردرد، قرص تهوع، دیفنوکسیلات برای اسهال و قرص سرماخوردگی را همراه داشته باشید.

 

مایع دستشویی همراه داشته باشید

صابون (به صورت مایع دستشویی، یا خمیر صابون که در داروخانه ها وجود دارد) را در کوله‌پشتی خود قرار دهید و مرتب به شست‌وشوی دست‌ها اقدام کنند، چرا که شست‌وشوی دست‌ها با مایع دستشویی از سرماخوردگی، بیماری‌های اسهال و استفراغ و ... جلوگیری می‌کند.

 

همراه داشتن جوراب به تعداد روزهای سفر

به تعداد روزهایی که در سفر هستید جوراب همراه داشته باشید و هر شب جوراب‌های خود را از پا خارج و با دقت پاهای خود را شست‌و‌شو دهید. با توجه به این‌که ممکن است امکان شستن و خشک کردن جوراب ها در مسیر فراهم نباشد، بهتر است پلاستیکی همراه داشته و جوراب های کثیف خود را در آن قرار دهید.

 

کشک خشک برای جلوگیری از فساد معده

غذا به اندازه کافی در پیاده روی اربعین به صورت نذری ارائه می شود، اما بهتر است کمی خرمای خشک، انجیر خشک، کشمش، مغزدانه‌های آجیل و کشک خشک همراه داشته باشید؛ کشک خشک از نظر پروتئین بسیار مناسب، انرژی زا و بهداشتی است و جلوی بسیاری از فسادهای معده را می‌گیرد.

 

لیوان و ظرف شخصی ببرید

بهتر است لیوان شخصی دردار، چنگال، قاشق، بشقاب، پتوی مسافرتی، حوله کوچک، ملافه کوچک مسافرتی و بطری خالی همراه داشته باشید و از این بطری برای شستن دست و صورت و ... استفاده کنید.

 

آرام و منسجم حرکت کنید

برخی از زائران با شتاب حرکت می‌کنند و از آنجایی که زائران ما عادت به پیاده‌روی طولانی ندارند در روز اول به شدت دچار گرفتگی عضلات و اسپاسم می شوند بر همین اساس پیاده‌روی منسجم و غیر شتاب زده بهترین نوع حرکت است.

 

از کوله پشتی استفاده کنید

وسایل خود را با دست حمل نکنید، چرا که همراه داشتن یک وسیله در یک دست، موجب فشار آوردن شانه بر ستون فقرات می‌شود و با کمی پیاده‌روی دچار خسته می شوید. برای پیاده روی از کوله پشتی استفاده کنید.

 

کارت شناسایی برای خود درست کنید

یک کارت شناسایی حاوی مشخصات نام، نام خانوادگی، نام پدر، سن، سابقه بیماری، حساسیت های احتمالی به داروها، شماره تلفن ضروری، آدرس، گروه خونی و محل استقرار کاروان را در کارت نوشته به همراه عکس خود در کولی پشتی قرار دهید تا در صورت بروز مشکل پزشکان و یا سایر اعضای کاروان بتوانند به شما کمک کنند.سلامت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: