کد خبر: ۸۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 27
شفا آنلاین>سلامت>گذشته از الزامات اخلاقی، کمک به بهبود سلامت مردم کشورهای دیگر یک سیاست خارجی هوشمندانه است.
 به گزارش شفا آنلاین، بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا، با بیان این سخنان در کمیته روابط خارجی سنا ادامه داد، «ما در جهانی درهم‌تنیده زندگی می‌کنیم. ما راه‌های دشواری را پیموده‌ایم که صرفنظر از آنکه نیروهای ما چقدر خوب عمل کرده‌اند، به ما یاد داده است که نمی‌توانیم دشمنان خود را بکشیم، زندان کنیم یا بر همه آنها مسلط شویم.

ما باید جهانی برای خودمان بسازیم با دشمنان کمتر و متحدان بیشتر. سیاست خارجی ما باید مبتنی بر این باشد. اگر مردم فکر کنند برای ما مهم است که فرزندان آنها چطور زندگی می‌کنند و چطور می‌میرند، دیگر لازم نیست مرتب سربازانمان را برای جنگ به هرجای دنیا بفرستیم.»

       کلینتون و بیل گیتس، رئیس مایکروسافت و از روسای بنیاد بیل و ملیندا گیتس، در سخنرانی خود در برابر کمیته بر اهمیت سلامت جهانی تاکید کردند.

       جان کری، رئیس کمیته، نیز در سخنان افتتاحیه گفت: «تلاش آمریکا درباره موضوع سلامت جهانی حتما باید با کمک هر دو حزب صورت پذیرد. مانند آنچه آمریکا در «برنامه فوری برای کمک به ایدز» در زمان جرج بوش انجام داد.»

       وی ادامه داد: «یک نظام سلامت جهانی نیرومند فقط لطفی نیست که در حق کشورهای دیگر می‌کنیم. این کار هم از نظر اخلاقی درست و استراتژیک است و هم سبب حفاظت از شهروندان خود ما می‌شود.»

       گیتس ابراز امیدواری کرد که کمیته بتواند میزان بودجه خود را برای واکسیناسیون و نیز برای بنیاد مبارزه با ایدز، توبرکولوز و مالاریا افزایش دهد.
CNN
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: