کد خبر: ۸۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 25
شفا آنلاین>سلامت>نظارت بر کالاهای سلامت محور در مناطق آزاد بر اساس تفاهمنامه ای بین سازمان غذا و دارو و شورای عالی مناطق آزاد کشور، ارتقا می یابد.

به گزارش شفا آنلاین ، تفاهمنامه یاد شده به منظور تحکیم، ثبات و ایمنی غذائی و داروئی در مناطق ویژه اقتصادی از طریق ایجاد وحدت رویه و افزایش همکاری های مشترک و ارتقای نظارت بر کالاهای سلامت محور در این مناطق و تفویض اختیار سازمان غذا و دارو به شورای عالی مناطق آزاد بین رسول دیناروند ، رئیس سازمان غذا و دارو و اکبر ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به امضا رسید.

رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: در راستای این تفاهمنامه حداکثر تلاش را خواهیم داشت تا با ایجاد وحدت رویه، مسئولیت خود را به مناطق آزاد واگذار کنیم.
دیناروند، افزود: شورای عالی مناطق آزاد امکاناتی دارد که می تواند برای پایش کالاهای سلامت محور در چارچوب ضوابط قانونی عمل کند.

وی، خاطرنشان کرد: ممکن است در سرزمین اصلی محدودیت هایی درخصوص برخی کالاهای القائی و داروها داشته باشیم و اجازه ورود آن ها را به بازار نمی دهیم که البته این مساله به خاطر هزینه فایده آن ها باتوجه به سرانه سلامت است.

رئیس سازمان غذا و دارو، تصریح کرد: گاهی برخی از هموطنان برای دسترسی به امکانات یاد شده هزینه سنگینی برای مسافرت به خارج متحمل می شوند و با امضای این تفاهمنامه شاید مناطق آزاد بتوانند بخشی از این امکانات را ارائه دهند.

دیناروند تاکید کرد: یکی از بزرگ ترین ثمرات تفاهمنامه امروز تلاش در جهت بستن مسیرهای موازی و منافذ ورود کالاهای سلامت محور قاچاق به کشور است.
به گزارش ایرنا ، تفاهمنامه یاد شده در محل شورای عالی مناطق آزاد ، امضا شد.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: