کد خبر: ۸۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 24
شفا آنلاین>سلامت>سلامت دهان و دندان یکی از مهم‌ترین ابعاد سلامت فردی است اما متاسفانه طبق آمارهای اعلام شده، تعداد دندان‌های سالم ایرانیان از متوسط کشورهای مشابه پایین‌تر بوده و علت آن بی‌توجهی به بحث پیشگیری است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر نوید ناصری عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به اینکه نبود دندان در دهان افراد معلولیت و نقص عضو به حساب می‌آید، گفت‌: بر اساس آمار سال ٩٢، در مراكز بهداشتی، درمانی تحت نظارت وزارت بهداشت در سطح كشور، سالانه حدود ۲ ميليون دندان به دليل ناتوانى مردم از پرداخت هزينه‌هاى حفظ و نگهدارى آنها كشيده می‌شود. 

وی افزود: اين ميزان دندان كشيده شده با احتساب مراكز غير دولتى خصوصى و خيريه سطح كشور به  سالانه حدود ۴ تا ٥ ميليون دندان كشيده شده مى‌رسد‌ دندان‌هايی كه با افزايش اميد به زندگی می‌توانست تا سنين پيری در دهان افراد باشد و نبود آنها معلوليت و نقص عضو محسوب مى شود.

وی به پرداخت بيش از ٩٣ درصد هزينه‌های خدمات دندانپزشكی از جيب مردم اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این تأمين حدود ٥٠ درصد از يارانه خدمات دندانپزشكى مردم از جيب دندانپزشكان موضوعاتى است كه مسئولين و دولتمردان بايد نسبت به آن توجه زيادى مبذول نمايند.

به گفته ناصری حذف پسوند لوكس براى خدمات دندانپزشكى و پوشش هزینه‌های آن در جهت نگهدارى دندانها توسط صنعت بيمه، شرط لازم جهت بهره‌مندی طبقات پایین و حتى متوسط جامعه ایران از سلامت دهان و دندان خواهد بود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: