کد خبر: ۸۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 25
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت> براساس گزارش سازمان ملل متحد، در سراسر دنیا در حدود 4/2 میلیارد نفر دسترسی به تاسیسات بهداشتی پاکیزه ندارند و بیش از یک میلیارد نفر از داشتن سرویس بهداشتی محرومند که این امر آنها را در معرض ابتلا به بیماری‌های گوناگون و سایر خطرات قرار می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین، بانکی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت 19 نوامبر، روز جهانی توالت طی بیانیه‌ای اظهار داشت: «از هر 3 زن یک نفر دسترسی به سرویس بهداشتی ایمن ندارد. در نتیجه عدم وجود این امکان، افراد و به‌خصوص زنان و دختران به ‌دنبال یافتن محلی برای اجابت مزاج با بیماری، شرمندگی و خشونت مواجه می‌شوند.»

 در بعضی نقاط، به سختی می‌توان جایی را که برای اجابت مزاج اختصاص داده شده است، توالت نامید. در کمپ‌های پناهندگان سوریه‌ای، در دره بقا در لبنان، توالت‌ها تشکیل شده از صفحات کج و معوجی که روی آنها نقش‌های گرافیتی کشیده شده و درست در مقابل چادرهای پناهندگان قرار گرفته است. در ساحل عاج، توالت‌ها اتاقک‌های خصوصی هستند که از خرده‌های فلز و تکه‌های الوار ساخته شده‌اند.

      مون می‌افزاید: «در حالی که در روی کره زمین آب تمیز به اندازه کافی برای هر فردی وجود دارد، اقتصاد خراب و تاسیسات زیربنایی ضعیف بدین معناست که هر ساله میلیون‌ها نفر که اغلب آنها را کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر بیماری ناشی از تاسیسات بهداشتی نامناسب و شرایط غیربهداشتی زندگی و فقدان ذخایر آبی تمیز جان خود را از دست می‌دهند. ما وظیفه اخلاقی داریم که به این وضعیت محرومیت از داشتن توالت بهداشتی پایان دهیم و اطمینان حاصل کنیم که دختران و زنان به خاطر دسترسی نداشتن به سرویس بهداشتی مورد تجاوز و توهین قرار نمی‌گیرند.»
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: