کد خبر: ۸۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 22
شفا آنلاین>سلامت>بهتر است در دوران بارداری منشاء پاتوبیولوژی درد شناخته شود و از راهی غیر مصرف مسکن درمان گیرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر فریبا مس‌چی متخصص زنان و زایمان  درمورد عوارض استفاده از داروهای مسکن در دوران شیردهی و بارداری عنوان کرد: داروهای مسکن که شامل ضد التهاب و ضد اسپاسم می‌باشند‌، از جمله: مفنامیک اسید و پروفن، از طریق کلیه دفع می‌شوند،  و اگر زیاد مصرف شوند، ممکن است عوارضی در کلیه فرد به جای بگذارند.

وی گفت: مصرف داروهای مسکن و ضد اسپاسم در خانم‌های باردار توصیه نمی‌شود. مگر در موارد بسیار جدی که سعی ما بر این است، از داروهای ضد اسپاسم کم خطر همچون «هیوسین» و یا شیاف‌های هورمونی استفاده کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: در دوران بارداری سعی بر این است منبع پاتوبیولوژی درد را پیدا کرده و به فکر درمان آن باشیم. چرا که این داروها در سه ماه ابتدایی بارداری به دلیل اینکه آناتومی بدن و دستگاه‌های داخل جنین در حال شکل‌گیری است، تاثیراتی را به ویژه بر روی قلب جنین می گذارند. 

دکتر مس‌چی، در خصوص مصرف این داروها در دوران بارداری عنوان کرد: پس از زایمان استفاده از داروهای مسکن از محدودیت کمتری برخوردار است و عوارض چندانی ندارد. اما به دلیل اینکه حدود یک درصد از داروی مصرف شده وارد شیر مادر می‌شود، توصیه می‌شود مادران شیرده ،‌این داروها را با مایعات فراوان مصرف نمایند.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: