کد خبر: ۸۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 23
شفا آنلاین>سلامت> پزشکی> محققان دانشکده پزشکی پرلمان دانشگاه پنسیلوانیا به این نتیجه رسیدند که مردانی که تحت درمان برای سرطان پروستات قرارگرفته‌اند، می‌توانند عوارض این درمان را با یوگا کاهش دهند.
به گزارش شفا آنلاین، در این مطالعه که ماه گذشته در کنفرانس بین‌المللی انجمن جامع انکولوژی ارائه شده بود و انتظار می‌رود اوایل سال آینده منتشر شود، از ۶۸ بیمار مبتلا به سرطان پروستات واجد شرایط خواسته شد تا هفته‌ای دوبار به مدت ۷۵ دقیقه از کلاس‌های یوگا استفاده کنند که از این میان ۶۶ درصد تمایل خود را به شرکت در این برنامه‌ها اعلام کردند و در این میان ۴۰ درصد، دوره را تا انتها ادامه دادند.
محققان تاثیرات این ورزش را از طریق مجموعه‌ای از سوالات از بیماران مورد سنجش قرار دادند. این پرسش‌ها مواردی همچون خستگی، اختلال در نعوظ، بی‌اختیاری ادرار، کیفیت کلی زندگی و سایر علائم شایع در میان مبتلایان به سرطان پروستات را در برمی‌گرفت.

       یوگا که برای انواع مختلف بیماران مناسب تشخیص داده شده بود، برای این منظور برای مبتلایان در نظر گرفته شد. این مردان در حالی در این ورزش شرکت کرده و این دوره‌ فشرده را به اتمام رسانده بودند که نتایج بررسی‌ها حاکی از بهبود عوارض رادیوتراپی، همچون اختلال در نعوظ، کنترل ادرار و خستگی ناشی از سرطان بود، عوارضی که ۶۰ تا ۹۰ درصد از کسانی که تحت پرتودرمانی بودند، از آن شکایت داشتند.

 یکی از توضیحاتی که در این مورد داده شده، این است که یوگا باعث تقویت عضلات لگن و افزایش جریان خون می‌شود که این امر به‌نوبه خود به بهبود کنترل ادرار و اختلال نعوظ می‌انجامد، علاوه بر این، تمرینات یوگا احساس خستگی را که یکی از دلایل کاهش کیفیت زندگی است، می‌کاهد. به این موارد می‌توان افزایش احساس بهبودی، شرکت در یک فعالیت گروهی و اجتماعی را که سلامت و توازن به همراه دارد، ‌اضافه کرد.
RelaxNews
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: