کد خبر: ۸۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۶ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 23
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>پزشکان انگلیسی به احتمال قوی دراعتراض به تغییراتی در قراردادهای کاری خود اعتصاب خواهند کرد.
به گزارش شفا آنلاین، انجمن پزشکی بریتانیا بعد از آنکه مذاکراتش با جرمی هانت، وزیر بهداشت این کشور، نتیجه‌ای نداد از 45هزار پزشک رای‌گیری کرد. 98درصد از رای‌دهندگان گفتند که آماده شرکت در اعتصاب هستند. درصورت اعتصاب، قرار است پزشکان جوان ابتدا برای 24ساعت در بخش‌های اوژانس اعتصاب کنند و سپس در 8 و 16 دسامبر اعتصاب شکل سراسری به خود گیرد.

       مارک پورتر، رئیس شورای انجمن پزشکی بریتانیا، در ایمیلی گفته است که «باوجود تاسفی که بابت اعتصاب پزشکان داریم، به نظر می‌رسد تهدیدهای ممتد دولت برای اجرای قراردادی ناعادلانه با پزشکان که امنیت بیماران را نیز تهدید می‌کند، راهی به جز اعتصاب برای پزشکان جوان ما نگذاشته است.»

       در این میان، حزب کارگر خواسته است، هانت، وزیر بهداشت فعلی، از مذاکرات درباره اعتصاب پزشکان جوان کنار گذاشته شود و دیوید کامرون، نخست‌وزیر، نیز از پزشکان جوان خواسته که از «اعتصاب ویرانگر» صرفنظر کنند. مباحثات درباره قرارداد جدید وقتی بالا گرفت که هانت اصرار داشت که ساعات ضداجتماعی بازتعریف شوند. پزشکان جوان عقیده دارند، بازتعریف ساعات کار در قراردادهای جدید، ایمنی بیماران را در خطر قرار می‌دهد، اما به نظر هانت، قراردادهای جدید ساعات کار خدمات پزشکی در تعطیلات آخر هفته را بهبود می‌بخشند و باعث می‌شوند، ان‌اچ‌اس (نظام ملی سلامت) به‌واقع هر 7 روز هفته کار کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: