کد خبر: ۸۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 21
شفا آنلاین>سلامت>تولید غیرضروری یکی از هورمون‌های خاص در بدن عاملی جدی برای ریزش موهای بدن به ویژه ابرو است.
به گزارش شفا آنلاین،پژوهشگران اعتقاد دارند یکی از عوامل اصلی ریزش موهای ابرو در افراد به ویژه در بانوان و کم‌پشتی ابروها ترشح بیش از حد هورمون کورتیزول است.

گفتنی است، بر اساس تحقیقات مصرف بیش از حد مواد قندی باعث ترشح هورمون انسولین و افزایش سطح این هورمون باعث تولید هورمون استرس، یا همان کورتیزول در بدن می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، هورمون کورتیزول سبب تغییرات خاصی در عملکرد عادی بخش‌های مختلف بدن می‌شود، از جمله باعث منقبض شدن رگ‌های خونی اطراف ماهیچه‌ها صورت و در نتیجه‌ی کاهش خونرسانی به سلول‌های پوستی می‌شود.

استرس غیرضروری بر غدد آدرنال بدن همچنین باعث کم‌پشتی ابروها می‌شود و کارشناسان اعتقاد دارند ابروی کم‌پشت و تنک می‌تواند نشان دهنده عدم کنترل استرس در افراد باشد.

کارشناسان برای کنترل استرس ناشی از ترشح بیش از حد هورمون انسولین توصیه می‌کنند افراد از خوردن موادغذایی چون انواع کیک‌ها، بیسکوئیت، آبمیوه، انواع کربوهیدرات‌ها و مواد غذایی فرآوری شده تا حد امکان خودداری کنند.

علاوه بر افزایش سطح استرس در بدن سایر موارد چون تمیز کردن بیش از حد و برداشتن ابروها، رنگ‌آمیزی مرتب ابروها، داشتن بیماری تریکوتیلومانیا، وسواس کندن موهای بدن، عوامل ژنتیکی، افزایش سن و نیز عدم رعایت رژیم غذایی حاوی انواع میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند باعث ریزش ابرو و کم‌پشتی آن شود.

پزشکان برای رفع مشکل کم‌پشتی ابروها، رفع استرس، اصلاح الگوی خواب و تغذیه و تحت مشاوره با پزشک متخصص استفاده از داروهای خوراکی و محلول‌های موضعی را توصیه می‌کنند. در موارد خاص چنانچه پزشکان صلاح ببینند استفاده از تاتوهای دائمی و موقت و حتی کاشت ابرو می‌تواند چارهَ‌ساز باشد.
برچسب ها: بانوان ، سلامت ، تاتوی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: