کد خبر: ۸۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - 2015November 26
متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- متخصص گوش، حلق و بینی تأکید کرد: هیچ جسم خارجی مانند گوش پاک کن و سنجاق قفلی نباید وارد گوش شود زیرا آسیب جدی به پرده و زخم شدن کانال گوش را در پی دارد.
دکتر مجید نصیری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: کار مداوم و صدای بلند می تواند موجب وزوز گوش، ضعف عصب،کاهش شنوایی و متعاقب آن در دراز مدت شدت کاهش شنوایی شود.

وی ادامه داد: افرادی که در محیط هایی با سر و صدای زیاد نیز مشغول فعالیت هستند باید از لوازم محافظت از گوش استفاده کنند. البته برخی وسایل که داخل کانال گوش کارگذاشته می شوند باید بر اساس میزان و نوع صدا و فرکانسی که درگیر آن هستند انتخاب شود.

دانش آموخته دانشگاه بن آلمان اظهارکرد: گوش پاک کن و سنجاق قفلی و هر جسم تیز را نباید وارد گوش کرد. زیرا افراد که نمی بینند  چه کار می کنند. در واقع این کار منجر به زخمی شدن کانال و آسیب رسیدن به پرده گوش می شود که هر یک از آنها موجب عفونت، کاهش شنوایی، درد و... خواهد شد.

افرادی که دچار خارش گوش هستند

وی درباره افرادی که مدام در گوش احساس خارش دارند،بیان کرد: درافرادی که آستانه حساسیت شان پائین است و با مواد غذایی یا عطر و ادکلن و... دچار خارش گوش میشوند بهترین حالت این است که پوست کانال گوش را چرب نگهدارند .اما نه این معنی که با گوش پاک کن چیزی داخل گوش فروکنند. بلکه قطره های روغن بادام برای چکاندن در داخل گوش ها در داروخانه ها موجود است.

وی ادامه داد: در ضمن قرص های ضد حساسیت و ضد خارش هم به این منظور موجود است که باید با تجویز پزشک مصرف شوند؛ برای استفاد از روغن بادام به داخل گوش نیز باید ابتد از سالم بودن وضعیت گوش اطمینان حاصل شود و بعد بر اساس وضعیت گوش نوع دارو و قطره مشخص و تجویز می شود.

نصیری با یادآوری این که به طور کلی جسم خارجی نباید وارد گوش شود، تصریح کرد: اگر هم مشکلی در ناحیه گوش احساس می شود باید به پزشک مراجعه شود.

متخصص گوش وحلق وبینی بیمارستان مهر افزود:متاسفانه افرادی سعی می کنند برخی ترشحات طبیعی خارج شده از کانال گوش را با فرو کردن گوش پاک کن داخل کانال بیرون بکشند که این کار علاوه بر زخمی کردن کانال گوش و آسیب به پرده منجر به عقب راندن جرم های گوش می شوند. که به انتهای کانال سوق داده و در نهایت با انباشتگی روی هم منجر به گرفتگی گوش می شود.بنابراین توصیه می شود به هیچ عنوان این اقدام ها را انجام ندهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: