کد خبر: ۸۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 18
شفا آنلاین>سلامت>محققان روشی ابداع کرده اند که سلول های بنیادی را به سلول های استخوانی تبدیل می کند؛ این کشف به ابداع روشی برای جایگزینی استخوان در افرادی که ترمیم استخوان در آنها به آهستگی صورت می گیرد، کمک می کند.
به گزارش شفا آنلاین،محققان دانشگاه کارولینای شمالی با این هشدار که روش آنها در تبدیل سلول های بنیادی به سلول های استخوانی راه حلی برای پوکی استخوان به شمار نمی رود، اعلام کردند که سلول های بنیادی می توانند به ترمیم شکستگی استخوان و یا جایگزینی استخوان لگن به ویژه در افراد سالخورده کمک کند.
براساس این گزارش، محققان موفق به کشف پروتئینی به نام آکتین actin شدند که موجب تشکیل فیبرهایی در بخش سیتوپلاسم اسکلت سلولی می شود.
محققان انتظار داشتند زمانی که cytochalasin D به یک سلول بنیادی وارد می شود، پروتیین آکتین را در اسکلت سلولی تجزیه کند و توانایی آن را برای تبدیل شدن به سلول استخوانی از بین ببرد.
اما آنها مشاهده کردند که آکتین به سمت هسته سلول ها حرکت کرد و باعث شد که آنها به استئوبلاست تبدیل شوند.
محققان این آزمایش را به گونه ای انجام دادند که در آن اسکلت سلولی سلول ها تخریب شد اما آکتین به هسته های سلول وارد نشد و نتیجه این بود که سلول ها به سلول های استخوانی تبدیل نشدند.
در جریان آزمایش، محققان سپس سلول های بنیادی جدیدی را به موش ها تزریق کردند و متوجه شدند که cytochalasin D موجب رشد استخوان و تشکیل سریع استخوان شد.
به گفته محققان ، اطلاعات و تصاویر این تحقیق آنقدر واضح است که برای مشاهده نتیجه عملکرد cytochalasin D در عرض یک هفته روی موش، نیازی به داشتن تخصص در زمینه زیست شناسی استخوان نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: