کد خبر: ۸۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 18
شفا آنلاین>سلامت>اجتماعی >رئیس بنیاد اموربیمارهای خاص اعلام کرد: با اعلام فراخوان این بنیاد واستقبال پزشکان متخصص، مطب های تخصصی دیابت در تهران و شهرستان ها دایر می شوند.
به گزارش شفا آنلاین،فاطمه هاشمی روز چهارشنبه درهمایش بررسی نقش عوامل روانشناختی در کنترل دیابت و تقدیر از فعالان آموزش دیابت در تهران اظهارکرد: با تشکیل این بنیاد ابتدا بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی به عنوان بیماری های خاص شناخته شدند و سپس دیابت را به عنوان بیماری خاص مطرح کردیم که تاکنون مورد موافقت قرار نگرفته است.
وی افزود: مسئولان هزینه بالای دیابت را دلیل قرار نگرفتن آن در ردیف بیماری های خاص عنوان می کنند، درحالی که با هزینه کمتر برای جلوگیری از دیابت می توان از صرف هزینه های سنگین برای درمان بیماری های ناشی از آن جلوگیری کرد.
هاشمی ادامه داد: با این وجود بنیاد امور بیماری های خاص تلاش های خود را برای دیابت ادامه داد که از جمله آنها ایجاد کلینیک های دیابت بود که ادامه نیافت لذا بهترین کار را آگاهی بخشی به جامعه می دانیم که در این زمینه به توزیع بروشورهای آموزشی اقدام کردیم.
رئیس بنیاد امور بیماری های خاص تصریح کرد: از 9 ماه قبل با اعلام فراخوان بنیاد 60 پزشک متخصص برای ایجاد مطب های دیابت اعلام آمادگی کردند و فراخوان دوم نیز برای شهرستان ها داده شد که مورد استقبال قرار گرفت.
هاشمی اظهارامیدواری کرد با همکاری مراکز تحقیقاتی و آموزشی، تا پنج سال آینده چندین مطب تخصصی در سراسر کشور به دیابت اختصاص یابد.
وی درعین حال بر خودمراقبتی برای جلوگیری از بروز دیابت تاکید کرد و گفت: خود ما می توانیم با تغییر در سبک زندگی مانند تغذیه صحیح و ورزش از بروز دیابت پیشگیری کنیم.
دراین مراسم توسط دکتر کامران نیکوسخن مدیرعامل انجمن دیابت ایران با اهدای حلقه های آبی رنگ به عنوان نماد جهانی دیابت به پنج تن ازهنرمندان کشور شامل سروش صحت، سام درخشانی، کمند امیرسلیمانی، بهاره رهنما و سحر دولتشاهی به عنوان سفیران دیابت از آنان تشکر کرد.
همچنین 700 تن از شرکت کنندگان در این همایش با دریافت حلقه های آبی رنگ به عنوان سفیران و فعالان آموزش دیابت شناخته شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: