کد خبر: ۸۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 17
معاون بهداشت وزیر بهداشت مطرح کرد
شفاآنلاین:جامعه>معاون بهداشت وزیر بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه به تنهایی نمی‌توان مشکلات آسیب دیدگان اجتماعی را رفع کرد، گفت: حمایت اجتماعی در جهت توانمندسازی این افراد لازم است.

به گزارش شفاآنلاین : علی اکبر سیاری در حاشیه بازدید از دو مرکز کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهارداشت: در گفت‌وگویی که با معتادان مرکز واقع در میدان شوش، داشتم، متوجه شدم که آنها افرادی بیکار و کارتن خواب هستند.

وی با بیان اینکه خدماتی که در این مرکز به معتادان ارائه شده، توسط بخش خصوصی و با نظارت دانشگاه بود، اظهار داشت: در این مرکز یک پزشک و چهار پرسنل حضور داشتند که به معتادان غذای رایگان، داروی متادون و مراقبت‌های پزشکی ارائه می‌کردند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن ابراز تأثر و تأسف از وجود آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: عمده این افراد معتاد، بیکار، نیازمند و برخی از آنها نیز مبتلا به بیماری ایدز هستند و جامعه نیز به این افراد، بی‌تفاوت هستند اما آنها این مشکلات را به جامعه منتقل می‌کنند.

وی افزود: افرادی که دارای آسیب‌های اجتماعی هستند به حمایت‌های اجتماعی و اشتغال نیاز دارند و وزارت بهداشت نمی‌تواند به تنهایی مشکلات آنها را برطرف کند.

سیاری با اشاره به بازدید از مرکز کاهش آسیب‌ های زنان واقع در منطقه خاک سفید تهرانپارس، خاطرنشان کرد: این مرکز بیش از 300 مراجعه کننده دارد که عمدتاً زنان معتاد و دارای رفتارهای پرخطر جنسی هستند.

وی ادامه داد: تعداد بسیار اندکی از زنان مراجعه کننده به این مرکز به بیماری ایدز مبتلا بودند و تعدادی دیگر از مراجعان از متادون رایگانی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، استفاده می‌کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در این مرکز همچنین به مراجعان، خدمات معاینه بهداشتی ، دارو و آموزش‌های لازم در جهت پیشگیری ارائه می‌شود.

سیاری به مناسب بودن ارائه خدمات بهداشتی به آنها اشاره کرد: علاوه بر خدمات بهداشتی، آنها به حمایت اجتماعی در جهت توانمندی و در نهایت به داشتن شغل نیاز دارند که امیدوارم جامعه از احساس بی‌تفاوتی بیرون آید و نهادها و سازمان‌های درگیر مانند وزارت رفاه، شهرداری، وزارت بهداشت و انجمن‌های مردم نهاد با یک همکاری مناسب، این افراد را توانمند کنند.

وی با بیان اینکه در برخورد با معتادان می‌توان با دو نوع نگاه با آنها مواجه شد، افزود: ابتدا باید توجه داشت که آنها انسان هستند و نگاه دوم اینکه اینها افرادی هستند که به حمایت نیاز دارند و اگر دید انسانیت و حمایت طلبی را جدی بگیریم، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: با تهدید و برخورد فیزیکی آسیب‌های اجتماعی کاهش نخواهد یافت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: