کد خبر: ۸۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 16
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصویب تعرفه خدمات درمان اعتیاد و بیمارستان های عمومی غیردولتی و همچنین خدمات متخصصان پزشکی ورزشی و مامایی خبر داد.
 به گزارش شفا آنلاین،محمد آقاجانی عصر دوشنبه در نشست خبری که درمحل وزارت بهداشت برگزار شد مصوبات شب گذشته شورای عالی بیمه خدمات سلامت را تشریح کرد.
وی گفت: براساس آخرین مصوبات شورای عالی بیمه سه قلم داروی جدید که برای بیماران مبتلا به پرفشاری اولیه ریه، ام اس، سرطان لنفوم، اسکرودرمی و بیماران مستقر در بخش های مراقبت های ویژه کاربرد دارد تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
دکتر آقاجانی اضافه کرد: مصوبه دوم شورای عالی بیمه درمورد زیر پوشش قرار گرفتن خدمات دفاتر خصوصی مامایی است که براساس آن سازمان های بیمه با دفاتر خدمات مامایی در سه استان اصفهان، اردبیل و گلستان قرارداد می بندد و برای مدت 6 ماه به صورت آزمایشی خدمات این دفاتر را پوشش می دهند.
وی اظهارکرد: خدمات مامایی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرد شامل ویزیت مامایی و سونوگرافی برای مادران باردار است.
وی اضافه کرد: براساس مصوبه اخیرشورای عالی بیمه که با حضور معاون اول رئیس جمهوری تصویب شد از این پس خدمات متخصصان پزشکی ورزشی نیز زیر پوشش بیمه قرار می گیرد و بیمه ها خدمات ویزیت و تجویز خدمات پاراکلینیکی، تشخیصی و تصویربرداری این پزشکان را نیز پوشش می دهند.
معاون وزیر بهداشت همچنین به پوشش خدمات درمان اعتیاد اشاره کرد وگفت: مقرر شد خدمات درمان سرپایی اعتیاد و بستری در بخش دولتی ثابت و بدون رشد بماند اما خدمات درمان سرپایی اعتیاد در بخش خصوصی 10 درصد رشد می کند.
دکترآقاجانی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی بیمه همچنین تعرفه خدمات بیمارستان های عمومی غیردولتی نیز تصویب شد، گفت: براساس این مصوبه ویزیت خدمات این بیمارستان ها معادل دو سوم ویزیت بخش خصوصی و حق الزحمه خدمات بستری در این بیمارستان ها نیز معادل 50 درصد تعرفه بخش خصوصی تعیین شد.
وی اضافه کرد: نرخ خدمات پاراکلینیکی و سرپایی بیمارستان های عمومی غیردولتی نیز معادل 70 درصد تعرفه بخش خصوصی تصویب شد.
دکترآقاجانی گفت: براساس این مصوبه تعرفه خدمات دولتی و خصوصی و نیز ضریب K پزشکان هیچ تغییری نمی کند و معادل تعرفه های مصوب قبلی است.
به گفته معاون وزیر بهداشت با توجه به اینکه تعرفه های بخش خصوصی معادل چهار برابر تعرفه بخش دولتی است تعرفه های مصوب شده برای بیمارستان های عمومی غیردولتی تقریبا معادل دو برابر تعرفه بیمارستان های دولتی تعریف شده است.
وی گفت: این مصوبات طی چند روز آینده ابلاغ و اجرایی می شوند.
بیمارستان های عمومی غیردولتی شامل بیمارستان های تامین اجتماعی، دانشگاه آزاد، نیروهای مسلح و بیمارستان های وابسته به دستگاه های دولتی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: