کد خبر: ۸۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 16
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:بدون شک وزارت بهداشت و سایر سازمان ها ودستگاهها می بایست برای اشتغال تمامی نیروهای متخصص به خصوص فارغ التحصیلان رشته داروسازی برنامه ریزی های لازم را دردستور کار قرار دهد.
دکتر محمدحسین قربانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین درباره مشکلات اشتغال سالانه 1000تا هزار و 500 فارغ التحصیل رشته داروسازی گفت:سیاست گذاری در رابطه با تربیت نیروی انسانی را باید مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه های مربوطه انجام دهند البته این دغدغه تنها در حوزه داروسازی نیست.

وی افزود: در واقع برای دیگر رشته های علوم پزشکی هم دانشکده های بدون استراژی؛برنامه و آینده نگری نیز تأسیس و به تربیت نیروی انسانی پرداختند در حالی که بسیاری از نیروهای انسانی ما غیرکارآمد وبیکار هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پرورش نیروی انسانی را باید مجموعه وزارت بهداشت نیازسنجی کند و در پرورش نیروی انسانی نیز دخالت داشته باشد.

وی تأکید کرد: حال اگر در این زمینه گزارشی باشد ما در حوزه بهداشت و درمان مجلس برای حمایت و پشتییانی دراین باره آمادگی داریم.

این نماینده مجلس بیان کرد: به هر حال در چنین قضایایی نگاه باید چند بُعدی باشد نه این که تنها به فکر پرورش نیرو باشیم.

وی در پاسخ به این که مجلس برای ایجاد اشتغال درخصوص انبوهی از فارغ التحصیلان رشته داروسازی چه برنامه ای دارد گفت: مجلس در این زمینه آمادگی صد درد صد دارد وبر این باور است که در این زمینه باید به کار کارشناسی نیز پرداخت .تا با داشتن برنامه و سیاست در آینده با مشکلات مواجه نشویم. ضمن اینکه معتقدیم به طور کلی این که ما نیرو تربیت کنیم اما جایگاه اشتغال آنها مشخص نباشد فرآیند خوبی نیست وباید با برنامه ریزی های مناسب حل شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: