کد خبر: ۸۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 16
رئیس قطب ارولوژی کشور در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس قطب ارولوژی کشور با اشاره به مطلوب بودن کیفیت پیوند از مرگ مغزی گفت: با توجه به این که هزینه پیوند کلیه برای دولت یک چهارم هزینه دیالیز است بنابراین مسئولین باید با جدیت به مشکلات پیوند نیز توجه کنند.
دکتر ناصر سیم فروش در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین درباره این که کیفیت پیوند کلیه از مرگ مغزی کاهش یافته یا نه اظهار کرد: چنین مطالعه ای انجام نشده اما در بسیاری از مراکز مانند مرکز ما پیوند از مرگ مغزی مانند پیوند از زنده است و هیچ فرقی هم ندارد.

وی ادامه داد: کیفیت پیوند از مرگ مغزی خیلی خوب است؛ از آنجا که در مرکز ما زیر 2 تا 3 ساعت انجام می شودپس هیچ فرقی با پیوند زنده ندارد.

پدرپیوند کلیه ایران تأکید کرد: من قبول ندارم که کیفیت پیوند از مرگ مغزی پایئن آمده؛ در واقع این که کیفیت آن پائین آمده یک اطلاع رسانی غلط است؛زیرا معتقدم خیلی هم کیفیت آن بهتر شده است.اما  امکان دارد در برخی از مراکز که پیوند را دیر انجام می دهند کیفیت تنزل یافته باشد. اما در اکثر مراکز با افزایش تجربه در پیوند اعضا ،کیفیت هم بهترشده است. اگر مانند مرکز مادربیمارستان لبافی نژاد زود پیوند را انجام دهند دلیلی برای کاهش کیفیت نیز وجود ندارد.

بنیان گذارپیوند کلیه در ایران خاطرنشان کرد: عده ای مشکلات پرداختی وزارت بهداشت را بهانه کرده اند و از این موضوع استفاده می کنند. در حالی که روش درستی نیست، متأسفانه از اول سال پرداختی که باید از طرف وزارت بهداشت به دانشگاه ها وبعد به مراکز پیوند داده می شد تاکنون به پرسنل داده نشده که این امر منجر به دلسردی می شود .اما نه به این معنی که ما کیفیت کار را کاهش دهیم بلکه وظیفه ما به عنوان پزشک ارائه بهترین خدمت به بیماران است که البته همین اتفاق نیزرخ میدهد.

وی همچنین افزود: توصیه ما این است که انشالله حق الزحمه افرادی که در کار پیوند زحمات زیادی می کشند نیز به موقع پرداخت شود.

سیم فروش به شفاآنلاین گفت: با توجه به این که پیوند یک عمل استراتژیک و هزینه اش برای دولت یک چهارم دیالیز است؛توصیه می شود که مسئولین به امر پیوند کلیه  با جدیت بیشتری  توجه و مشکلات آن را هرچه زودترحل نمایند تا همچنان شاهد موفقیت های چشمگیر کشورعزیزمان دراین زمینه باشیم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پزشک همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
0
سلام
جناب استاد
لطفابه سایربیمارستان ها هم سری بزنید
مابشدت درسایربیمارستان ها با مشکلات روبروهستیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: