کد خبر: ۸۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
شفا آنلاین>سلامت>تخصیص اعتبارات سال جاری در حوزه سلامت اگر چه در میان اکثر دستگاه‌های اداری و اجرایی از سهم بالاتری برخودار بود اما عموما سهم پایینی را به خود اختصاص داده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه استفاده از منابع نسبتا شناور و مواجی مانند مالیات بر ارزش افزوده این خطر را دارد که در زمان مناسب بودجه‌ها واصل و به اندازه کافی محقق نشود، ابراز داشت: تخصیص اعتبارات سال جاری در حوزه سلامت اگر چه در میان اکثر دستگاه‌های اداری و اجرایی از سهم بالاتری برخودار بود اما عموما سهم پایینی را به خود اختصاص داده بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین نگرانی از منظر جامعه پزشکی تاخیر در پرداخت‌هاست؛ افزود: هرچند در آغاز طرح تحول نظام سلامت با باز شدن پنجره‌ها و منافذ اقتصادی قابل توجه، توانستیم موسسات حقیقی و حقوقی نظام سلامت را چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی تا حد زیادی با مجموعه فرایندهای جدید آشنا کنیم اما متاسفانه بعد از مدتی مجددا با رکود و تاخیر در پرداخت‌ها روبرو شدیم.

 وی با گلایه از اینکه تجمیع بیمه ها در قانون توسعه پنجم به عنوان سازو کاری در بسته سلامت قانون گذار عملا محقق نشده است، اظهار داشت: این مهم با ایجاد یک سیاست گذاری و وحدت رویه در منابع بیمه‌ای کشور در حوزه پایه محقق خواهد شد اما از آن جایی که در بیمه های پایه با سلایق متفاوت اجرایی مواجه هستیم، آسیب بسیاری را به این مهم وارد آورده است.

به گفته زالی انسجام و تجمیع  بیمه‌ها بر مبنای سیاست مشترک شاید نظر اول قانون گذار است و با این کار چون منابع بیمه‌ای به شکل متمرکز، همگرا و هدفمند، قابلیت باز توزیع را دارد، می تواند منجر به صرفه جویی در منابع و مصرف بهینه آن  شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به متن قانون، تجمیع بیمه‌ها باید محقق شود، تصریح کرد: مگر آن که قانونگذار در برنامه ششم توسعه، نگاهی متفاوت به این موضوع داشته باشد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: