کد خبر: ۸۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 14
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اورژانس کشور، از تهیه پروتکل های اجرایی اقدامات در مسیر NBC یا اورژانس شیمیایی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر امین صابری نیا با اعلام خبر انتخاب مرکز حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان دستگاه برتر در چهارمین همایش ملی پدافند غیر عامل؛ در مورد شاخص های مورد بررسی در این همایش برای انتخاب دستگاه برتر، خاطرنشان کرد: شناخت عوامل خطر موجود، تدوین سندهای مدیریت بحران در پدافند غیر عامل، ایجاد زیرساخت های لازم بدین منظور و احصاء نیازها و برنامه ریزی به منظور رفع آنها از جمله شاخص های مورد بررسی در این همایش بود.

مدیر کل پدافند غیر عامل وزارت بهداشت با بیان اینکه ارزیابی یک ارگان توسط سازمان مسئول و تعیین اهداف اجرایی منجر به جدیت سازمان های همکاری در حوزه پدافند غیرعامل می شود، گفت: در این صورت می توان به نتایج خوبی در پیش بینی حوادث غیر مترقبه و ارائه پاسخگویی موفق دست زد.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای ارتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات توسط مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور، اظهار کرد: در سه بخش پیش بینی و پیشگیری، آمادگی و برخورد مناسب در حال برنامه ریزی هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه پیش بینی و پیشگیری مشغول ارائه آموزش های مناسب در پدافند غیرعامل به کارشناسان مرتبط در دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستیم. بدین منظور کارگاه های آموزشی را از سال گذشته آغاز کرده و امیدواریم تا سال آینده به نتایج خوبی در این مورد برسیم.

رئیس اورژانس کشور از برگزاری چندین مانور آمادگی در چند دانشگاه علوم پزشکی به صورت مکرر خبر داد و گفت: این اقدام بیانگر این است که موضوع پدافند غیر عامل به عنوان یک تفکر در سیستم مدیریت ارشد نهادینه شده است.

صابری نیا به همکاری و هماهنگی با سازمان ها و دستگاه های درگیر اشاره کرد و افزود: در حال تهیه پروتکل های اجرایی اقدامات در مسیر NBC یا اورژانس شیمیایی هستیم تا بتوان در پایان سال بر اساس آن اقدام کنیم. از سوی دیگر سند مدیریت بحران پدافند غیر عامل نیز موید نگارش برنامه ها عملیاتی در قالب EOP یا برنامه عملیات سلامت در مدیریت بحران است.

مدیر کل پدافند غیر عامل وزارت بهداشت، در پایان گفت: در سال آینده رویکرد نگارش برنامه عملیات سلامت در مدیریت بحران بر اساس نگاه پدافندی خواهد بود.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: