کد خبر: ۸۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۲ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 16
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگران گزارش مي‌کنند که يک برنامه 45 دقيقه‌اي به‌تنهايي کافي است تا دانش‌آموزان دوره راهنمايي را در يادگيري مهارت‌هاي احياي قلبي- ريوي توانمند کند.
 دانش‌آموزان در اين برنامه آموزش‌هاي لازم براي بهره‌گيري از مهارت‌هاي احياي قلبي- ريوي، هم به شکل دستي و هم با استفاده از دستگاه‌هاي شوک‌دهنده قلبي خودکار که در برخي از مراکز عمومي قابل‌دسترس است، دريافت کردند.

 دکتر کائه واتانابه و دکتر جوزف فيلپ از دانشگاه فلوريدا در گيسنويل، نويسندگان اين مطالعه گفتند: «اگر مدارس در آمريکا روي يک دوره 45 تا 60 دقيقه‌اي آموزشي در هر سال تحصيلي سرمايه‌گذاري کنند،‌ اين کار افزايش آگاهي درباره
‍CPR و AED را با حداقل هزينه و صرف زمان در مدارس تضمين خواهد کرد.»

اين اطلاعات در اجلاس ساليانه انجمن قلب آمريکا در اورلاندوي فلوريدا ارائه شد. در اين مطالعه 41 دانش‌آموز کلاس هشتم، يک دوره آموزشي 45 دقيقه‌اي را درباره اصول اوليه حمايت از حيات در کلاس‌هاي تربيت‌بدني خود دريافت کردند.

به گزارش شفا آنلاین، نيمي از اين دانش‌آموزان دو ماه بعد نيز تحت آموزش همين تعليمات قرار گرفتند، درحالي‌که نيمي ديگر آموزش داده نشدند.

مهارت‌ها و دانش آنها درباره ايست‌قلبي بعد از جلسه به آزمون گذاشته شد. بعد از گذشت 2 ماه و آموزش مجدد به نيمه ديگر، دوباره همين آزمون برگزار شد. به گفته پژوهشگران بهبود فراواني در مهارت‌هاي
CPR و آگاهي آنان پس از نخستين جلسه آموزشي به وجود آمده بود و آنان اين اطلاعات را دو و چهار ماه بعد نيز به ياد داشتند.

اين پژوهشگران دريافتند تفاوت زيادي ميان دانش‌آموزاني که دوبار آموزش‌ديده بودند و کساني که يک‌بار اين آموزش را دريافت کرده بودند، وجود ندارد؛ گرچه آناني که دو جلسه آموزش ديده بودند در استفاده از
AED اندکي بهتر عمل مي‌کردند.

 روزماري انيس، رئيس بخش بهداشت و آموزش اجتماعي در نظام بهداشتي نورث شور-ال‌آي‌جي در گريت‌نک در نيويورک درباره نتايج اين مطالعه گفت: «مدارس مکاني عالي براي آموزش
CPR هستند و فرصتي براي بهبود ميزان بقاي بيماران قلبي فراهم مي‌آورند.به‌اين ترتيب به آنان مهارت‌هايي مي‌آموزيد که مي‌توانند با خود به آينده ببرند.»

 HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: