کد خبر: ۸۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 15
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>دستياران جيمي کارتر، رئيس‌جمهور 91 ساله اسبق آمريکا گفتند، به نظر پزشکان او پاسخ خوبي به درمان‌ها داده است و شواهدي از رشد جديد تومور وجود ندارد.
به گزارش  شفا آنلاین،به نقل از خبرگزاري فرانسه، مرکز کارتر در بيانيه‌اي اعلام کردند، سي و نهمين رئيس‌جمهور آمريکا «اخبار خوبي» از پزشکاني که پرتودرماني بر روي او انجام مي‌دادند، دريافت کرده است.

سخنگوي مرکز کارتر گفت: «پزشکان به او گفتند که آزمايش‌هاي اخير هيچ شاهدي از بدخيمي جديد را نشان نمي‌دهد، و سرطان اصلي او هم به خوبي به درمان جواب داده است.»

کارتر که برنده جايزه صلح نوبل و فعال جهاني در امور انساندوستانه است، اخيراً تحت عمل جراحي قرار گرفته بود و پزشکان توده‌اي 2.5 سانتي‌متري را که حدود يک دهم کبدش را در برگرفته بود، از آن خارج کردند.

بيوپسي از اين تومور نشان داد که سرطاني از نوع ملانوم است. پزشکان او حدس مي‌زننند که اين سرطان از جاي ديگري در بدن او به کبدش منتشر شده است، هر چند که ممکن است منشأ اوليه تومور هيچگاه کشف نشود. ام‌آرآي از سر و گردن او هم نشان داد که چهار نقطه انتشار ملانوم در مغزش وجود دارد. هنگامي‌که سرطان به اين گستردگي انتشار يافته باشد، آن را در مرحله چهار رده بندي مي‌کنند.

کارتر به‌جز پرتودرماني به مغزش يک داروي جديد به نام پمبروليزوماب (کيترودا) را دريافت مي‌کند که توانايي دستگاه ايمني‌اش براي مقابله با سرطان را افزايش مي‌دهد. او چهار دوره دارودرماني با فواصل سه هفته را خواهد گذراند.

کارتر که اهل جورجياي آمريکا است، در بيمارستان دانشگاه اموري در آتلانتا درمان مي‌شود و انتظار مي‌رود آزمايش‌هاي بيشتري بر رويش انجام شود.

اين رئيس‌جمهور سابق دموکرات هنگامي‌که در ماه اوت باروحيه‌اي عالي و لبخندزنان و با لطيفه‌گويي به‌طور علني درباره بيمارش سخن گفت، ستوده شد.

کارتر که زماني يک بادام‌زميني کار بود، از سال 1977 تا 1981 رئيس‌جمهور آمريکا بود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: