*پس از بررسی شرایط و با پیشنهاد وزارت خارجه، اولویت بازارهای هدف، کشورهایی خواهد بود که سطح روابط دیپلماتیک با آنها در سطح عالی است یا اینکه در چشمانداز سیاست خارجی کشور با آنها ارتباطات عالی خواهیم داشت.
*فعال کردن دفاتر توسعه گردشگری ایران بهعنوان زیرمجموعهای از سفارتخانههای ایران در دیگر کشورها.
*برگزاری «هفته ایران» در قالب ارایه بسته سفر به ایران و تسهیل شرایط حضور بخش خصوصی.
*حضور در فستیوالها و نمایشگاههای مهم و اثرگذار بینالمللی صنعت گردشگری.
*حضور در رسانههای صوتی و تصویری کشورها در قالب برنامههای تولیدشده و گزارشهای تصویری ارسالی جهت معرفی زندگی واقعی مردم ایران.
*حمایت از هنرمندان و تسهیل شرایط حضور آنها در برنامهها و فستیوالهای بینالمللی.
*برگزاری هفته موسیقی، فیلم و هنرهای تجسمی ایران.
*حمایت از فعالان حوزههایی همچون فرش، پسته، زعفران، خاویار ایرانی و استفاده از برندبودن آنها.
*برگزاری جشنوارههای غذای ایرانی.
*حمایت و تسهیل شرایط حضور
بخش خصوصی جهت ایجاد رستورانهای غذای ایرانی.
*دعوت از شخصیتهای ملی و بینالمللی کشورها و میزبانی از آنها و استفاده از بعد رسانهایشان.
*استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور.
*حضور پررنگ و برنامهریزی شده در رسانههای اینترنتی و صفحات اجتماعی.
*مشارکت و همکاری با شبکههای تلویزیونی تخصصی گردشگری.
*مشارکت و همکاری با سایتهای مرجع گردشگری.
تمامی موارد ذکرشده، در گذشته توسط بخش دولتی و خصوصی مورد آزمون قرار
گرفته؛ اما درگیرودار ارتباطات بین ادارات و نهادها و ارگانها از چرخه
اجرایی و اثرگذاری خارج شده است. در یادداشت هفته آینده به موانع پیش روی
اجرایی شدن این کمپین، جزییات و کارکردهای «شورای عالی گردشگری» خواهیم
پرداخت.
مهدی رودبارکی فعال حوزه گردشگری و هتلداری