کد خبر: ۸۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 11
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: بیمه‌ها برخی خدمات را لوکس تلقی می‌کنند و تحت پوشش قرار نمی‌دهند که باید این دید تغییر کند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در ارتباط با بحث خدمات توان بخشی گفت: برخی از خدماتی که در حوزه سلامت جزو خدمات بسیار مهم تلقی می‌شود متاسفانه با یک نگاه غلط منسوخ شده و لوکس تلقی می‌شوند مثل بحث سمعک‌ها. 

وی ادامه داد:سمعک امروزه به عنوان یک وسیله لوکس مطرح نمی‌شود و جزو ابزاری است که کیفیت زندگی فرد را تحت شعاع قرار می‌دهد و اینکه گاهی گفته می‌شود هزینه‌های شنوایی سنجی و ارائه خدماتی مثل سمعک تحت پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌گیرد درست نمی‌باشد چون فرد از سمعک برای افزایش و بهبود کیفیت زندگی خود استفاده می‌کند. 

رئیس سازمان نظام پزشکی عنوان کرد: بنابراین نگاهمان به لوکس بودن برخی خدمات باید تغییر کند و اگر نگاه صرفا به این باشد که بحث‌هایی مثل سمعک به بهبود زندگی فرد کمک می‌کند اما در زمره پوشش بیمه‌ای آن‌ها را تلقی نکنیم این راه به خطا می‌رود‌. 

وی اظهار داشت: در کشورهای مختلف برخی خدماتی که منجر به افزایش ارتقای جسمی فرد می‌شود مثل بحث افزایش آمادگی جسمانی فرد و کارهایی که منجر به اصلاح الگوی زندگی می‌گردد تحت پوشش بیمه‌ای هستند و آن‌ها معتقدند که کاملا در این باره اقتصادی فکر می کنند چرا که می‌گویند با این فکر اقتصادی که امروز برای ارتقای سلامت نقش فعالی ایفا کنیم می‌توانیم از بیمار شدن جامعه جلوگیری نماییم که این دید از نظر ما هم دید درستی است و در کشور ما هم باید مد نظر قرار گیرد.

دکتر زالی خاطر نشان کرد: بنابراین سمعک و امثال آن که در کیفیت زندگی نقش موثر دارند نباید جزو ابزار لوکس حساب شوند و باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند چرا که ممکن است افراد کم شنوا و سالمندی که مجبور به استفاده از این لوازم هستند با وضعیت اقتصادی نامناسبی هم روبرو باشند و این هزینه‌های سنگین آن‌ها را از استفاده از سمعک‌ها باز دارد.
برچسب ها: سمعک ، بیمه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: