کد خبر: ۸۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 11
شفا آنلاین>سلامت>سفیر ایران در سوریه با اشاره به نیاز مبرم سوریه به مراکز بهداشتی و درمانی، تاسیس بیمارستان هلال احمر ایران در این کشور را پیشنهاد داد.
به گزارش شفا آنلاین،رئوف شیبانی در حاشیه نشست امروز سفرای ایران با رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به بحران انسانی در سوریه، اظهار کرد: هلال احمر ایران از ابتدای بحران در سوریه، حضور فعال و گسترده‌ای در امدادسانی به آوارگان ناشی از درگیری‌های مناطق مختلف این کشور داشت و به‌ویژه در هماهنگی با هلال احمر جمهوری عربی سوریه عملکرد مثبتی را نشان داد.

وی با بیان اینکه ابعاد بحران در سوریه بسیار گسترده است، تصریح کرد:باتوجه به اعلام آمادگی بسیاری از کشورها از قبیل کشورهای اروپایی برای ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه، پیشنهاد دادیم هلال احمر ایران برای دریافت کمک ها و ارسال آن به مناطق بحران‌خیز سوریه وارد عمل شود.

به گفته وی، کشور قبرس اعلام آمادگی خود را برای ارسال کمک های بشردوستانه از طریق هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.

سفیر ایران در سوریه خاطرنشان کرد: همچنین رایزنی‌های خوبی با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی برای ارائه کمک های بشردوستانه به مردم سوریه داشته‌ایم که اگر مجموعه این ظرفیت ها در قالب ظرفیت‌های هلال احمر تعریف شود تاثیرات مثبت و انسان دوستانه‌ای خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به تجربه هلال‎احمر در احداث بیمارستان  و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشورهای مختلف گفت: با توجه به ظرفیت هلال احمر و نیاز گسترده مناطق مختلف سوریه به  دلیل بحران ایجاد شده، زمینه بررسی امکان تاسیس بیمارستان توسط هلال احمر ایران در سوریه می تواند با اعزام هیئت و انجام رایزنی در سوریه صورت گیرد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: