کد خبر: ۸۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 11
فوق‌تخصص عفونی کودکان عنوان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>فوق‌تخصص عفونی کودکان با اشاره به اینکه شستن مکرر دست‌ها توسط پزشکان و کادر درمانی بیش از ۵۰ درصد در کاهش عفونت‌های بیمارستانی موثر است، گفت: میزان عفونت‌های بیمارستانی در کشور ۱۰ تا ۱۲ درصد برآورد شده است.

به گزارش شفاآنلاین : حسین معصومی اصل در حاشیه یازدهمین همایش عفونی کودکان، اظهار داشت: عفونت‌های بیمارستانی به عفونت‌هایی اطلاق می‌شود که بیمار پس از بستری شدن در بیمارستان به آن مبتلا شده که این مسئله قابل پیشگیری است.

وی ساده‌ترین راه پیشگیری از عفونت‌های بیمارستانی را شستن مکرر دست‌ها توسط پزشکان عنوان کرد و گفت: با استفاده از این روش می‌توان ابتلا به این عفونت‌ها را به میزان چشمگیری کاهش داد.

رئیس پنل عفونت‌های بیمارستانی یازدهمین همایش عفونی کودکان بیان کرد: عفونت‌های بیمارستانی یکی از مشکلات نظام بهداشتی در تمام کشورهای دنیا است که هر سال تعداد زیادی از بیماران بستری با آن مواجه می‌شوند و برخی از آنها به همین علت جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: براساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی میزان عفونت‌های بیمارستانی در کشورهای توسعه یافته 6 تا 11 درصد و در کشورهای در حال توسعه بیش از 25 درصد است و براساس بررسی‌های انجام شده در کشور ما میزان این عفونت بین 10 تا 12 درصد برآورد شده است.

فوق تخصص عفونی کودکان ادامه داد: در 10 سال گذشته نظام مراقبت عفونت‌های بیمارستانی در تمام بیمارستان‌ها برقرار شده و به همین منظور کمیته‌های کنترل عفونت در همه بیمارستان‌ها فعال است.

به گفته معصومی 4 عفونت زخم جراحی، تنفسی، خونی و ادراری از اصلی‌ترین عفونت‌های بیمارستانی به شمار می‌روند که کنترل آنها علاوه بر کاهش ابتلا به مرگ و میر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های بیمارستانی شده و رضایتمندی مردم را همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: عفونت‌های بیمارستانی گوارشی مانند اسهال و عفونت‌های تنفسی ادراری و خونی در کودکان شایع‌تر از بزرگسالان است.

رئیس پنل عفونت‌های بیمارستانی یازدهمین همایش عفونی کودکان در پایان گفت: کنترل عفونت‌های بیمارستانی مستلزم شناسایی، ثبت، گزارش‌دهی و استفاده از نظام مراقبت در تصمیم‌سازی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: