کد خبر: ۸۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 11
رئیس مرکز طب پیشگیری و ارتقای سلامت «نسخه» عنوان کرد
شفاآنلاین:سلامت>رئیس مرکز طب پیشگیری و ارتقای سلامت «نسخه»، بیماری دیابت را عامل اصلی قطع "پا" بعد از تصادفات عنوان کرد و گفت‌: ضایعات کف پا باید در سنین 4 تا 14 سال شناسایی شود تا از عوارض در بزرگسالی پیشگیری به عمل آید.
به گزارش شفاآنلاین : سعید رزاقی رئیس مرکز طب پیشگیری و ارتقای سلامت «نسخه» درباره رسالت این مرکز اظهار داشت: رسالت مرکز طب پیشگیری و ارتقای سلامت «نسخه» برای پیشگیری بیماریهای واگیر و غیرواگیر است که یکی از کلینیک‌های این مرکز خدمات «پاپزشکی» است که برای نخستین بار در ایران و در سه مکان از جمله بیمارستان پاستور‌نو، بیمارستان مدائن و این مرکز صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: ضایعات کف پا باید در سنین  4 تا 14 سال شناسایی شود تا از عوارض در بزرگسالی پیشگیری به عمل آید. بنابراین تیم‌های غربالگری این مرکز با کمک آموزش و پرورش و بهزیستی به صورت رایگان از اسکن پا از این کودکان را انجام می‌دهند.

رزاقی تصریح کرد: اختلال قلبی - عروقی در کشور بسیار زیاد شده است و از طرفی هم نیمی از بیماران نیز از بیماری خود بی‌اطلاع هستند، مثلاً در مقوله پا وقتی عروق اندام‌ها گرفته می‌شود و پا نیز خسته می‌شود و در نهایت نمی‌تواند خون را تخلیه کند و این می‌شود که شاهد شکایات مردم از دردهای پا هستیم.

رئیس مرکز طب پیشگیری و ارتقای سلامت «نسخه» در ادامه با اشاره به اینکه عفونت در بیماران دیابتی بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: 35 درصد قطع اعضای پا به جز حوادث مربوط به بیماری دیابت است. بنابراین در طرح ملی چکاپ پای دیابتی افرادی که در روز 22 آبان در 3 محل از جمله مرکز طب پیشگیری و ارتقای سلامت «نسخه»، بیمارستان مدائن و بیمارستان پاستورنو مراجعه کنند به صورت رایگان برای آنان اسکن "پا" و پرونده پزشکی تشکیل می‌شود.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: