کد خبر: ۸۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>سلامت>معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه نسبت تخت بستری مراکز درمانی کشور 1.67 تخت به ازای هر یکهزار نفر است،گفت:درصدد ارتقای این شاخص به2.6 تخت تاپایان برنامه ششم توسعه هستیم .
به گزارش شفا آنلاین،سیدعلی صدرالسادات روز دوشنبه در نشست پیش از امضای تفاهم نامه ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی 'تدبیر' در تبریز با بیان اینکه برای دستیابی به این شاخص 70 هزار تخت جدید نیاز داریم، خاطرنشان کرد: این درحالی است که توان دولت اضافه کردن دوهزار تخت در سال است.
وی اظهارکرد: براین اساس استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جلب مشارکت خیران همراه با استفاده از شیوه های نوین تامین منابع همچون فاینانس و تملک دارایی برای پر کردن خلاء موجود در دستور کار است .
سید ابراهیم رییسیون، مشاور اقتصادی وزیر بهداشت نیز با اعلام اینکه با محاسبه تخت های فرسوده 100 هزار تخت جدید نیاز داریم ، اظهار کرد: برای اضافه کردن این تعداد تخت نیازمند 500 هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم .
وی با بیان اینکه درصورت تزریق 100 هزار میلیارد ریال در سال تا پایان برنامه ششم توسعه به شاخص 2.6 تخت برای هر یکهزار نفر می رسیم ، گفت: این در حالی است که متوسط جهانی، پنج تخت برای هر یکهزار نفر است .
وی با اشاره به اینکه افزون بر 50 درصد 96 هزار تخت بیمارستانی مراکز درمانی دولتی کشور فرسوده است ، اظهارکرد: توافق ما با قرارگاه خاتم ایجاد 17 تا 20 هزار تخت بیمارستانی است که بیمارستان تبریز پنجمین بیمارستانی است که توسط این قرارگاه احداث می شود.
تفاهم نامه ساخت بیمارستان یکهزار تختخوابی 'تدبیر' در زمینی به وسعت 87 هکتار، در مدت 40 ماه با 3 هزار میلیارد ریال اعتبار اولیه توسط قرارگاه خاتم الانبیاء امروز در تبریز امضا شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: