کد خبر: ۸۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>تغذیه>معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 19 درصد مردم ایران کم تحرک هستند و این موضوع باعث شده که مردم بیشتر به بیماری های غیرواگیر مبتلا شوند.
به گزارش شفا آنلاین،دکترعلی اکبر سیاری روز دوشنبه افزود: کم تحرکی موجب بیماری های چون پوکی استخوان، اضافه وزن، چاقی، سرطان، بیماری های مفصلی، افسردگی، دیابت و دیگر بیماری های غیرواگیر می شود.

** 47 میلیون نفر در کشور رژیم غذایی ناسالم دارند
وی تصریح کرد: هم اکنون 47 میلیون نفر در کشور رژیم غذایی ناسالم دارند و این موضوع به دلیل مصرف زیاد نمک، چربی، قند و مصرف کم میوه و سبزی است.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رژیم غذایی ناسالم افراد را در معرض اضافه وزن، فشار خون، چربی خون، سکته مغزی و قلبی قرار می دهد.
دکتر سیاری چهار موضوع مصرف سیگار، کم تحرکی، رژیم غذایی ناسالم و مصرف الکل را دلیل بروز بیماریهای غیرواگیر از حمله سکته قلبی و مغزی، سرطان و دیابت عنوان کرد و افزود: برخی از بیماری های غیرواگیر مربوط به رفتار مردم می شود.

** پنج میلیون نفر در کشور سیگار می کشند
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: هم اکنون پنج میلیون نفر در کشور سیگار مصرف می کنند و هزینه استعمال سیگار این افراد در طول سال 10 هزار میلیارد تومان است که این موضوع نیز یکی از رفتارهای نادرست مردم است.
سیاری تصریح کرد: عمر افرادی که سیگار می کشند 20 تا 30 سال کمتر از افراد عادی است و خطر سکته قلبی در آنها دو تا چهار برابر است.
وی در ادامه برنامه های وزارت بهداشت را در راستای کاهش بیماری های غیرواگیرعنوان کرد و افزود: ما باید عوامل خطر این بیماری ها را کاهش دهیم و این برنامه به تصویب رئیس جمهور نیز رسیده است و درصدد گسترش آن در کشور هستیم.
معاون وزیر بهداشت گفت: در این زمینه نیاز به همکاری بین بخشی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشاورزی، وزارت کشور، آموزش و پرورش و رسانه ها هستیم.
سیاری توانمندسازی مردم را از دیگر نیازهای این بخش عنوان کرد و گفت: کاهش مصرف نمک، قند و چربی، تغییر شیوه زندگی و نحوه مراقبت مردم نیز در دستور کار این وزارتخانه است که در این زمینه ضمن ارائه آموزش ها باید مردم بیشتر توجه داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: