کد خبر: ۸۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>سلامت>دارو و درمان > قیمت داروی خوراکی وارداتی بیماران تالاسمی افزایش پیدا نکرده است بلکه بیمه تامین اجتماعی حمایت خود از این دارو را کاهش داده است.
به گزارش  شفا آنلاین،دكتر رسول دیناورند ضمن بیان این مطلب با اشاره به این كه داروی بیماران تالاسمی شامل داروهای تزریقی و خوراكی است كه هر دو دسته هم در داخل تولید می‌شوند و هم نوع وارداتی دارند، گفت: تاكنون قیمت داروهای تالاسمی هیچ‌گونه افزایش نداشته است ولی متاسفانه اخیرا  قیمت داروی خوراكی وارداتی بیماران تالاسمی به دلیل كاهش حمایت سازمان تامین اجتماعی كاهش پیدا كرده است.

رییس سازمان غذاودارو با بیان این كه كاهش حمایت تامین اجتماعی منجر به افزایش پرداختی بیماران برای هزینه دارو می شود، گفت:  بیماران تالاسمی تصور می‌كنند كه قیمت دارو افزایش پیدا كرده است، در حالی که افزایش قیمت قطعاً ناشی از حمایت بیمه است و مسئولیت افزایش قیمت این دارو نیز برعهده سازمان تامین اجتماعی است.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر این که تعهدات حمایتی از بیماران نباید كاهش یابد، خاطرنشان کرد:  ما در وزارت بهداشت برای حمایت از بیماران تلاش می‌كنیم و در سال جاری هم به رغم مشكلات اعتباری و بودجه‌ای كه وجود داشته است، تلاش كرده‌ایم حمایت‌های خود از بیماران خاص و صعب‌العلاج را كاهش ندهیم.

دكتر دیناورند افزود: انتظارمان داریم سازمان‌های بیمه‌گر پوشش های بیمه‌ای خود از داروها را كاهش ندهند. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: