کد خبر: ۸۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 10
شفا آنلاین>سلامت>اجتماعی >باوجود تلاش برخي وکلا و کارخانه‌داران براي ايجاد محيطي سلامت و ايمن براي کارکنانشان، مطالعات جديد نشان مي‌دهند که خطر ابتلا به سرطان مثانه در برخي مشاغل همچنان درحال افزايش است.
به گزارش شفا آنلاین،براساس تحقيقات جديد، خطر ابتلا به سرطان مثانه در 42 طبقه از 61 طبقه شغلي مورد بررسي و نيز خطر مرگ بر اثر اين سرطان در 16 طبقه از 40 طبقه شغلي در حال افزايش است.

تحقيقي که نتايج آن در نشريه اونکولوژي انجمن پزشکي آمريکا منتشر شده است، مي‌گويد، بيشترين خطر بدخيمي مربوط به افرادي است که درمعرض مواد سرطان‌زا به نام آمين‌هاي آروماتيک قرار دارند. معمولا تماس با اين مواد وقتي اتفاق مي‌افتد که افراد با موادي مانند توتون، رنگ، لاستيک، چاپگرها، چرم و فرآورده‌هاي مراقبت مو کار مي‌کنند. گذشته از آن تماس با فلزات سنگين، گازوئيل و محصولات سوختني، خطر ابتلا و مرگ بر اثر سرطان مثانه را افزايش مي‌دهد.

به‌نظر مي‌رسد، جنسيت نيز از عوامل موثر در افزايش خطر ابتلا است، چرا که افزايش شيوع سرطان مثانه در بين زنان بيش از مردان گزارش شده است. دلايلي براي اين امر گفته شده، از جمله آنکه آزمايش‌هاي غربالگري موارد بيشتري از مبتلايان را در بين مردان شناسايي کرده‌اند يا اينکه حضور زنان در محيط‌هاي کاري بيشتر شده است يا مواد سرطان‌زا در محيط‌هاي کاري که اکثريت کارکنان آن زن هستند، وارد شده‌اند.


کارشناسان عقيده دارند، براي کاهش موارد سرطان مثانه در بين کارگران، بايد به مشاغلي توجه کرد که امکان ابتلا در آنها بيشتر است.

 WebMD

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: