کد خبر: ۸۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>دهمين کنگره کلينيکال آنکولوژي با محوريت سرطان‌هاي ژنيکولوژيک (سرطان‌هاي ويژه زنان) پستان و سر و گردن روزهاي 20 تا 22 آبان ماه در بيمارستان نمازي شهر شيراز برگزار مي‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،حسين فودازي، عضو انجمن کلينيکال آنکولوژي از حضور متخصصاني از کشورهاي آمريکا، اسپانيا و آلمان در کنار متخصصان ايراني در اين همايش خبر داد و با تأکيد براينکه سرطان يک بيماري لاعلاج نيست، بلکه صعب‌العلاج است، گفت:« درمان سرطان در تمام کشورها درمان گراني است. ما معتقديم با توجه به مباحث مختلف همچون اقتصاد سلامت در کشور، پيشگيري و تشخيص سريع و درمان به‌موقع سرطان، نقش مهمي در انجام مؤثرترين درمان با کمترين هزينه خواهد داشت.

بيمه‌ها و دولت بر اساس اصل حاکميت وظيفه تأمين سلامت مردم را دارند، درنتيجه بسيار مؤثر هستند. متأسفانه باوجود تصويب ارزش‌هاي نسبي خدمات سلامت، شاهد اين هستيم که بيمه‌ها در اين مسئله توانمند ظاهر نشد.

همچنين مراکز درماني خصوصي و دولتي هم در مساله درمان مشکلات زيادي ايجاد کردند. چنانچه روند به همين سبک و سياق پيش رود، در آينده‌اي نزديک در زمينه درمان سرطان مشکلات زيادي خواهيم داشت.»


کمبود تخت سرپايي شيمي درماني

فودازي در ادامه پيش‌بيني زيرساخت‌ها در تمام بخش‌ها به‌ويژه سلامت و درمان را يک ضرورت اساسي دانست و گفت:« براساس مطالعه انجام‌گرفته در اداره ثبت سرطان انجمن آنکولوژي، نيازمند 6 هزار تخت سرپايي جديد هستيم تا درمان سرطان در کشور به‌روز شود و بيماري در فهرست انتظار نداشته باشيم.»

عضو هيئت‌مديره انجمن کلينيکال آنکولوژي در ادامه ابراز اميدواري کرد که با حل مسائل تعرفه‌اي و ارتقاي خدمات تشخيصي و درماني، مشکلات بيماران مبتلا به سرطان تا حدي مرتفع مي‌شود.


احمد عامري، دبير انجمن کلينيکال آنکولوژي در اين نشست به بيان ميزان تعرفه شيمي‌درماني پرداخت و گفت:
«هزينه شيمي‌درماني براساس تعرفه جديد 17 k و در بخش خصوصي 25 k است. يعني تعرفه دولتي 8800 و هزينه خصوصي 20500 تومان بود که به 17هزار تومان تقليل يافته است.»

حجت‌الله شهبازيان، عضو انجمن کلينيکال آنکولوژي گفت:« ما دو نوع شيمي‌درماني کوتاه‌مدت و بلندمدت داريم، مبني بر اينکه در شيمي‌درماني کوتاه‌مدت بيمار 2 ساعت و با Kبرابر 12.5 هزينه (100 تا 110هزار تومان) مي‌پردازد و در شيمي‌درماني بلندمدت بيمار 8 ساعت و با K برابر 17.5 پول (بيش از 300 هزار تومان) پرداخت مي‌کند که البته به لطف طرح تحول سلامت هزينه‌هاي شيمي‌درماني در بيمارستان‌هاي تحت پوشش اين طرح رايگان است ولي در بخش خصوصي بيمار بايد از جيب بپردازد.»

شهبازيان ادامه داد:« براين اساس امکانات بيمارستان‌هاي دانشگاهي براي ارائه خدمات به بيماران مبتلا به سرطان کافي نيست و پاسخ اين تعداد بيمار را نمي‌دهد يعني امکانات تخت سرپايي کم است و حداقل برخلاف صحبت‌هاي مسئولان وزارت بهداشت 3 تا 4 سال طول مي‌کشد تا تخت‌هاي بيشتري اضافه شود و بازسازي‌هاي لازم صورت پذيرد، از آن‌طرف نيز درمان سرطان عوارض دارد، بنابراين بايد تخت‌هاي بستري تحت کنترل قرار گيرد.»


در کشور طب تسکيني وجود ندارد

شهبازيان درباره طب تسکيني هم گفت:« در کشور ما رشته طب تسکيني که در مقوله درمان و بالا بردن عمر انسان‌ها اهميت بسياري دارد، مورد غفلت قرارگرفته است، متوسط عمر در ايراني‌ها 69 تا 70 است. بنابراين براي اينکه در سنين پيري از سلامت عمومي برخوردار باشيم، نيازمند اين طب هستيم. در ايران از هر سه نفر بيمار مبتلا به بيماري سرطان، يک نفر فوت مي‌کند.» سپید


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: