کد خبر: ۸۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 08
شفا آنلاین>سلامت>زبان هر فرد دارای شکاف‌های مختلف و منحصر بفردی است که می‌تواند در بروز بوی نامطبوع دهان اثرگذار باشد.
به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان هشدار می‌دهند بوی بد و نامطبوع دهان می تواند در اثر عوامل مختلفی به وجود بیاید و افراد باید در این خصوص با دقت عمل کنند.

گفتنی است، بوی بد دهان در نتیجه رشد میلیاردها باکتری به خاطر پروتئین‌‌های غذایی شکسته شده در بدن است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان ترکیبات نامطبوع در بوی دهان را شامل سولفید هیدروژن، متیل مرکاپتان، پوترسین، کاداورین و سایر عناصر شیمیایی با بوی نامطبوع در طبیعت می‌دانند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند زبان مانند یک نقشه جغرافیایی دارای جزئیات و توپوگرافی متفاوتی است و زبان افراد تفاوت‌های شایانی با همدیگر دارند.

براساس تحقیقات هرچه زبان دارای شکاف‌های عمیق‌تری باشد به دلیل تجمع و رشد باکتری در آن محیط، بوی نامطبوع بیشتری نیز احساس می‌شود.

کارشناسان جهت از بین بردن بوی ناطبوع دهان انجام کارهایی چون تغییر در رژیم غذایی، مسواک زدن زبان و جلوگیری از یبوست را توصیه می‌کنند.

علاوه بر موارد فوق دانشمندان دریافته‌اند برخی مواد غذایی می‌توانند جوانه‌های چشایی روی زبان را تحریک کرده، سبب التهاب آنها شوند که از جمله آنها می توان غذاهای ترش، غذاهای اسیدی، تند و یا حتی شیرین را نام برد.

همچنین مواردی چون حساسیت به مواد غذایی،‌استرس، بیماری، داروهای شیمیایی و تغییرات هورمونی می‌توانند بر تغییر ظاهر زبان و بوی نامطبوع آن اثر بگذارد.

وجود باکتری در دهان عامل بسیار جدی برای حفظ سلامت بدن است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: