کد خبر: ۸۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۸ - ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 09
شفا آنلاین>سلامت>پزشکی >سازمان جهاني بهداشت مي‌گويد، سل بعد از ايدز بزرگ‌ترين بيماري عفوني کشنده در جهان است. در سال 2013، حدود 5/1 ميليون نفر بر اثر ابتلا به سل در جهان فوت کردند که بنا بر اظهار سازمان، 95 درصد از آنها در کشورهاي در حال ‌توسعه زندگي مي‌کردند.
به گزارش شفا آنلاین،در جهان غرب، گزارشي از انجمن شهر لندن نشان مي‌دهد که لندن را بايد پايتخت سل غرب اروپا دانست. در سال 2014، بيش از 2500 مورد جديد سل در اين شهر شناسايي شدند و در برخي بخش‌هاي لندن ميزان ثبت آلودگي‌هاي جديد بيش از فقيرترين مناطق يا کشورهاي جنگ‌زده‌اي مانند اريتره، عراق و روانداست.

در برنامه ملي براي مبارزه با سل که در ماه ژانويه منتشر شد، نظام سلامت ملي بريتانيا اعلام کرد، اگر وضع به همين منوال پيش برود، تعداد موارد ابتلا به سل در انگلستان از کل اين تعداد در آمريکا ظرف 2 سال بيشتر خواهد شد.


سل بيماري جهاني است، اما براساس گزارش‌هاي سازمان جهاني بهداشت، 56 درصد از موارد جديد سل در آسياي جنوب شرقي و حوزه غرب پاسيفيک، شامل چين و کشورهاي مجاور پاسيفيک، ثبت شده‌اند. آفريقا با آمار 280 بيمار جديد در هر 100هزار نفر، آلوده‌ترين نقطه دنيا است. انجمن شهر لندن مي‌گويد، يک‌سوم از محلات لندن از آستانه خطر سازمان جهاني بهداشت، يعني 40 بيمار جديد در هر 100 هزار نفر، عبور کرده‌اند. بدترين وضعيت در بين محلات لندن را نيوهام دارد که در سال گذشته، 107 مورد جديد در آن شناسايي شده‌اند. نيوهام محروم‌ترين منطقه لندن است، با ميزان بيکاري و بي‌خانماني بالا و سطح نازل درآمد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: