کد خبر: ۸۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 04
شفاآنلاین:جامعه>رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در آستانه سالگرد 13 آبان در دیدار دانشجویان و دانش آموزان تاکید کردند: صدای ملت ایران تنها صدای رسایی است که در اوضاع آشفته جهان برضد ظلم، استثمار و استعمار بلند است و دل های ملت ها و نخبگان را به خود جذب می کند و این صدای رسا را نباید از دست بدهیم.
به گزارش شفاآنلاین : حضرت آیت الله خامنه ای روز سه شنبه در این دیدار که به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی انجام شد، بیانات مهمی را ایراد فرمودند.
مهم ترین محور بیانات معظم له در جمع دانشجویان و دانش آموزان، بدین شرح است:
**آمریکا، همان آمریکای قدیم است اما عده ای مغرض و یا ساده لوح تلاش می کنند این دشمن توطئه گر را در افکار عمومی ملت به فراموشی و غفلت بسپارند تا امریکا در فرصتی مناسب خنجر را از پشت فرو کند.
**مقطع کنونی دوره تثبیت عزت ملت و ترسیم نقشه پیشرفت ایرانیان است و هوشیاری، آگاهی و بصیرت عمومی به ویژه جوانان در این مقطع، بسیار مهم است.
**نکته اساسی در فهم و تحلیل اوضاع کنونی و ترسیم حرکت آینده کشور، درک این واقعیت است که مبارزه جمهوری اسلامی و مردم ایران با استکبار برخلاف حرف های برخی ها، حرکتی غیرمنطقی و احساساتی نیست بلکه مقابله ای برخاسته از عقل و تجربه و برخوردار از پشتوانه علمی است.
**توجه به تجربه های درس آموز ملت ها، مانع از خطای دید و اشتباه محاسباتی می شود؛ حتی اگر آیات صریح قرآن مجید درباره ایستادگی و مبارزه با ظلم و استکبار را کنار بگذاریم، حادثه بزرگ کودتای 28 مرداد 1332، نشان می دهد با امریکا چگونه باید برخورد کرد.
**اعتماد و امید به آمریکا اشتباه تاریخی دکتر مصدق (نخست وزیر آن مقطع) است؛ مصدق برای مقابله با انگلیس به امریکا تکیه کرد و همین خوش بینی و ساده اندیشی و غفلت، زمینه ساز موفقیت کودتایی امریکایی شد، کودتایی که همه زحمات ملت را در ملی کردن نفت به هدر داد، رژیم مستبد و وابسته پهلوی را احیا کرد و ایران عزیز را 25 سال در معرض شدیدترین صدمات ملی و ضربات سیاسی – اقتصادی و فرهنگی قرار داد.
**ملت هایی که رهبران شایسته ندارند، منفعل و تسلیم می شوند اما ملت ایران با بهره مندی از موهبت الهی رهبری امام خمینی(ره) ، به تدریج آگاه و آگاه تر شد و با نهضت اسلامی، حکومت وابسته پهلوی و حامی اصلی او یعنی امریکا را هدف گرفت.
**آن رهبر مقتدر و مصمم که به وعده های الهی، ایمانی عمیق داشت از همان ابتدای شکل گیری نهضت برای مردم تبیین کرد که هرچه شرارت و توطئه است زیر سر آمریکاست.
**دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی از همان ماه های اول پیروزی انقلاب بود؛ پس از انقلاب، آمریکایی ها تا مدت ها در تهران سفارت و با دولت ایران ارتباط داشتند اما حتی یک روز، از توطئه خودداری نکردند و این تجربه تاریخی، باید به برخی بفهماند که رابطه و دوستی موجب پایان خصومتها و توطئه های امریکا نمی شود.
**تسخیر سفارت آمریکا به دست جمعی از دانشجویان عکس العملی در مقابل ادامه توطئه های واشنگتن و پناه دادن آمریکایی ها به دشمن قطعی ملت یعنی محمدرضا پهلوی بود.
** اسنادی که از سفارت امریکا بدست آمد نشان داد این سفارت، حقیقتاً لانه جاسوسی و مرکز توطئه های مستمر برضد «ملت ایران و انقلاب نوپای اسلامی» بوده است.
**تأمل در اسناد لانه جاسوسی ضروری، مهم و درس آموز است؛ این اسناد به صراحت نشان می دهد امریکایی ها در دوران شکل گیری نهضت، در مقابله رژیم ننگین پادشاهی با مردم و همچنین پس از انقلاب، پیوسته برای ضربه زدن به ملت ایران در تلاش بوده اند.
**خاطرات هایزر ژنرال آمریکایی که در زمستان 57 برای نجات رژیم ستمشاهی به ایران آمده بود به خوبی نشان می دهد امریکا عملاً ژنرال های پهلوی را برای کشتار مردم ایران، تشویق و هدایت می کرده است.
**کمک به حرکت های تجزیه طلبانه و ضد انقلابی، کودتای موسوم به نوژه، تشویق صدام به حمله به ایران و کمکهای روزافزون به دیکتاتور منفور بغداد در طول 8 سال جنگ تحمیلی از دیگر حلقه های زنجیر توطئه های امریکا بوده است.
**آمریکایی ها با بدفهمی و ناتوانی از تحلیل واقعیات ایران، در تمامی 37 سال اخیر سعی در براندازی اساسی انقلاب داشته اند اما به فضل الهی شکست خورده اند و از این پس نیز ناکام خواهند ماند.
**هدف از بازخوانی زنجیره توطئه های شیطان بزرگ ، شناخت دقیق تر آمریکا است ؛در سال های اخیر، کسانی مغرضانه و با خط دهی امریکا و یا ساده لوحانه تلاش کرده اند با چشم پوشی بر تجربیات مکرر ملت، چهره ای بزک کرده از امریکا ترسیم و اینگونه وانمود کنند که اگر امریکایی ها، روزی دشمن ایران بوده اند امروز دست از آن توطئه ها کشیده اند!
**هدف از این تلاش ها، این است که چهره واقعی دشمن از ذهن ها پنهان شود تا آمریکایی ها در نهان به دشمنی خود ادامه دهند و در فرصت مناسب خنجر را از پشت فرو کنند.
نباید دشمن را با کسانی که با آنها اختلاف نظر داریم اشتباه بگیریم، دشمن کسی است که با همه توان درصدد ضربه زدن به ملت و روی کار آوردن حکومتی دست نشانده، دلباخته، و تسلیم و مرعوب غرب است.
**واقعیت این است که اهداف آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، هیچ تغییری نکرده و آنها اگر بتوانند جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند لحظه ای درنگ و تأمل نخواهند کرد اما نمی توانند و به یاری حق، در سایه همت جوانان، گسترش و تعمیق بصیرت ملت و پیشرفت ایران، در آینده هم، در تحقق این هدف ناکام می مانند.
**یکی از مسوولان آمریکایی در مذاکرات از تنفر از جنگ گفته و حتی گریه کرده است، عده ای ساده لوح ممکن است این قضیه را باور کنند اما حمایت بیدریغ و کمکهای بیوقفه امریکا به رژیم جنایتکار، قصاب و آدم کش صهیونیستی و حمایت آنها از جنایاتی که در حق مردم یمن می شود، ماهیت واقعی آن ادعا و آن گریه را برملا می کند.
**مردم ایران با وجود این رویه به آمریکا که از هر بهانه برای ضربه زدن به ملت و نابودی جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند به چشم دوست نمی نگرند و دست دوستی به طرف او دراز نمی کنند چرا که «شرع، عقل، وجدان و انسانیت»، این حق را به ملت نمی دهد.
**آمریکایی ها بتدریج فهمیده اند که علت ایستادگی ملت، باورها و اعتقادات دینی است به همین علت، امروز با ابزارهای جدید، این اعتقادات و ارزش ها را آماج حمله قرار داده اند اما دانش آموزان، دانشجویان و همه جوانان ما، این حیله را بی اثر خواهند کرد.
**دشمن تلاش فراوان می کند دانشگاه ها را مانند دوران ننگین رژیم پادشاهی به پلی به سمت غرب تبدیل کند، اما با هوشیاری جوانان عزیز ما، دانشگاه ها به نردبانی به سمت آرمان های بلند مدت تبدیل شده اند و جوانان ما، این موقعیت تأثیرگذار را حفظ می کنند.
**یشرفت و قدرت ملت ایران ، علت روی آوردن دشمنان به مذاکرات هسته ای است ؛ آنها در همین مذاکرات نیز تدابیر خصمانه ای بکار بردند تا شاید حرکت ملت را از کار بیندازند.
**در سیاست گذاری، اجرا، تلاش و تحرک، اولویت بندی مسایل و زمینه های دیگر، ضعف هایی داریم که دشمن در موارد بسیاری، از آنها استفاده کرده است.
**غفلت از دشمن اصلی و پرداختن به منازعات درونی خطایی بزرگ است؛ برخی به بهانه ضعف ها و مسایل داخلی، دشمن خارجی را فراموش می کنند.
**نباید دشمن را با کسانی که با آنها اختلاف نظر داریم اشتباه بگیریم، دشمن کسی است که با همه توان درصدد ضربه زدن به ملت و روی کار آوردن حکومتی دست نشانده، دلباخته، و تسلیم و مرعوب غرب است و این دشمنِ کینه توز، آگاه و جدی را نباید در هیچ حالتی فراموش کنیم.
**انتقاد، مایه پیشرفت است و جامعه نیز آزاد و دارای حق انتقاد است اما نباید این حرف تاریخی امام راحل را از یاد ببریم که مکرر می فرمود «هرچه فریاد دارید سر امریکا بکشید».
**صدای ملت ایران تنها صدای رسایی است که در اوضاع آشفته جهان، برضد ظلم و استثمار و استعمار بلند است و دل های ملت ها و نخبگان را به خود جذب می کند و این صدای رسا را نباید از دست بدهیم.
**شعار و فریاد مرگ بر آمریکای ملت ایران دارای پشتوانه قوی عقلانی و منطقی و برگرفته از قانون اساسی و تفکرات اصولی است که ظلم و ستم را بر نمی تابد.
**مفهوم این شعار، مرگ بر سیاست های آمریکا و استکبار است و این منطق برای هر ملتی تشریح شود آن را می پذیرد.
**ملت ایران مصمم و پرامید راه خود را ادامه می دهد و جوانان امروز با «افزایش ایمان و بصیرت و تکیه بر معیارهای اصلی» بدون تردید شاهد دورانی خواهند بود که ملت ها از زیر سایه غول های وحشت رها شده اند و ایران عزیز و پیشرفته، الهام بخش همه ملت ها شده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: