کد خبر: ۸۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 05
شفا آنلاین>سلامت جنسی>متخصصان کالج سلطنتي لندن اظهار داشتند زناني که وضع حمل مي‌کنند، کمتر در معرض مرگ و مير ناشي از برخي انواع بيماري‌ها هستند.
به گزارش شفا آنلاین، به عبارت ديگر، زناني که صاحب فرزند مي‌شوند در مقايسه با زنان ديگر، کمتر احتمال دارد بر اثر ابتلا به برخي انواع بيماري‌ها جان خود را از دست بدهند.

در اين مطالعه ارتباط بين فاکتورهاي مربوط به توليدمثل مانند فرزنددار شدن و تغذيه با شير مادر با خطر مرگ و مير در زنان مورد ارزيابي قرار گرفت.

کارشناسان به تحليل اطلاعات مربوط به 322‌هزار و 972 زن در 10 کشور از جمله انگليس، فرانسه، آلمان و سوئد پرداختند که ميانگين سني آنان 50 سال بود. هر يک از اين زنان براي مدت زمان 12 سال و 9 ماه پيگيري شدند. در اين بازه زماني، در مجموع 14 هزار و 383 نفر از اين زنان جان خود را از دست دادند که سرطان عامل مرگ 5938 نفر از آنان بود و همچنين بيماري‌هاي سيستم گردش خون به مرگ 2404 نفر از اين زنان منجر شد.

اين تيم تخصصي گروهي از فاکتورهاي توليدمثل را با خطر مرگ و مير ناشي از چند بيماري رايج همچون سرطان پستان، بيماري‌هاي قلبي و سکته مغزي مقايسه کردند. اين متخصصان دريافتند زناني که وضع حمل کرده‌اند، نسبت به زنان ديگر، 20 درصد کمتر احتمال دارد بر اثر ابتلا به اين بيماري‌ها جان خود را از دست بدهند. همچنين خطر مرگ در زناني که فرزندشان را با شير خود تغذيه کرده‌اند، 8 درصد کمتر است.


متخصص ارشد اين مطالعه گفت: «مکانيسم‌هاي هورموني توجيه کننده علت کاهش خطر مرگ در زناني است که فرزندشان را با شير خود تغذيه کرده‌اند، صاحب فرزند شده‌اند و از قرص‌هاي ضدبارداري استفاده کرده‌اند زيرا اين فاکتورها با تغييرات در سطح هورمون‌ها ارتباط دارد.»Medical News Today


برچسب ها: زايمان ، طول عمر ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: